17 augusti 2009

Väldigt svarta tankar :/

Så ledsen man kan bli, det gör ont ända in i själen. När fan ska detta ta slut, pratade med polisen idag och de tycker det är fördjävligt, sa att jag tyckte de kunde göra nåt då och hon förstod ( eller sa det i allafall) men jag tror att detta måste vi ta tag i men vad gör man när han inte vill? Tänk om han har rätt !! att det blir värre eller kan det bli värre igentligen? Undrar lite om inte deras föräldrar har undrat varför de plötsligt slutade vara? det hade jag gjort i allafall menar om man har någon koll så vet man vad ens barn gör och vem de är med, eller är jag konstig på något vis för att jag bryr mig? Men det verkar i allafall som om de börjar trassla in sig lite nu och jag önskar att de åkte dit utav bara helvete. Tänk om jag visste hur man gjorde vissa av dessa hemliga så jag kunde skriva av mig allt som jag bär på all denna ilska, smärta och hjälplöshet :( Mår fan skit dåligt av det här och om jag mår så hur fasen mår han då...HATAR det här riktigt hatar det, det värker inombords och jag tänker inga snälla tankar om vissa personer men samtidigt så tycker jag att det hemskt att tänka så för i grund och botten är det dessa små, ja jag skriver små för det är vad de är dessa grabbar små och otroligt löjliga, fattar de inte att de kommer bli ihåg komna som de som mobbade, var taskiga. Klart det är tufft nu och de andra ser upp vill dem men när de är 40 år och har egna barn då är det inte så kul när deras barn kommer hem och säger att de hört att deras föräldrar var mobbare när de gick i skolan, jag hade skämts ihjäl men de är ju som de är så det kanske inte bekommer dem något särskilt. Konstigt är att deras föräldrar i grund och botten är goa människor, hur fasen kan de ha fått sådana barn då? vart är samhället på väg när ens barn springer omkring och deras föräldrar inte har koll? har man så mycket i sina liv så man inte hinner med sina egna barn?

Mobbning är inte engångsföreteelser eller konflikter, utan en systematisk kränkning av en person.

Mobbning kan ge den drabbade ärr för livet,
inte bara synliga ärr utan ärr i hjärtat,
det är de ärren som gör ondast,
även efteråt.


Hittade en sida som berörde mig besök den gärna för budskapet är tydligt.

1 kommentar:

Tiagirl sa...

Usch...blir sådär argt maktlös och vill bara göra nåt när jag läser. Men vad skulle JAG kunna göra när du inte kan göra så mkt, jag är hårt imponerad att du inte tagit saken i egna händer...jag hade inte kunnat tygla mig. :/
Något måste ju hänt nu som är allvarligt? Eller bara en markering? Vad blir det av det, tar dom det på allvar?

Har vänt upp och ner på blogger nu coh det verkar omöjligt att låsa inlägg. Jag ycker du ska flytta.
Wordpress finns ju i två varianter, jag har ju på egen domän och databas osv men dom har ju också en variant som är som alla dessa andra sajter. Antingen wordpress.org eller slutar det på com, minns ju aldrig vilken som är vilken... :)

Hur eller hur, där kan du låsa inlägg osv. Det är så vitt jag vet det enda stället som importerar inlägg ganska lätt och just blogger-bloggar. Skitsmidigt att få med sig hela sitt liv till ett nytt ställe.

Du kan ju pilla med där och få ordning på det inna du släpper en ny adress, alla gamla inlägg lägger sig liksom i rätt ordning osv. Rer du inte ut det så kan jag hjälpa dig så kan vi ju också träffas IRL! Haha!!! Det som vi aldrig lyckas med...känns nästan lite läskigt hur vi går om varandra jäääämt!!!