11 augusti 2009

Huvudvärk och tråkigt allt e :/ Tisdag 11/8

REGN, vilken verkan det kan ha på ens humör :/ Hade planerat att storstäda idag när jag är ledig men somnade med en tryckande huvudvärk som jag hoppades sova bort men nej vaknade med den. Har nu tryckt i mig en halv liter vatten och shakat, sedan blir det ett par treo och be att vädergudarna slutar med detta tråkiga väder. Men samtidigt kan det lika gärna regna om jag ändå ska städa, man blir lite mer motiverad när det regnar än när solen skiner. Läst mycket intressant på mina bloggar, alla är väldigt aktiva just nu :) roligt. Men vissa saker kan man undra över, vad gör folk av sina liv? Fattar de inte att man har bara de här korta åren att leva varför kasta bort dem på droger, alkohol och att slå ihjäl varandra. "Skakar på huvudet" fattar inte varför bara man lider bara eller gör ens offer det på det ena eller andra sättet. Världen är bra konstig men det tänker jag då inte skriva om för det finns inga svar bara en massa varför.
Saknat maken i natt men fick besök ändå :) Kom en liten kisse och kröp upp och la sig i k sänghalva och började sova och då somnade jag med :) han är för go, när han e på det humöret. har även pratat med skolan idag "Morr" blir tokig de skulle ringa mig förra veckan och säga vad rektorn berättat..fick jag nåt samtal nej då och lura mig och säga att de ringt kunde de inte heller för jag kopplade om telefonen till mobilen när vi stack till Göteborg. Men nu ska det bli ett möte nästa vecka, hoppas på fredag så k kan vara med, måste få tag på en praktik plats bara och det är inte det lättaste i denna lilla stad :/ men det får väl bli IV till hans stora sorg, blir dock ingen ren odlad utan de gör en utbildning för hans behov och önskemål som de så vackert sa när jag pratade med dem. Blir så trött på dessa skolor och deras regler hit och dit, menar det verkar som om vem man pratar med för jag har andra kompisar vars barn fått ett besked och att det går att ordna men ..orkar inte det värker som fann i huvudet och nacken. men det är jobbigt att se honom så ledsen och orolig för det här med skolan och jag skiter i om det är 15-20 elever som kommer gå IV för det är och kommer alltid vara en tönt stämpel över denna linje även om den är kanonbra och stärker eleverna massor, det är något skolan kunde jobba med.l..få bort den stämpeln göra linjen mer attraktiv så att man som elev inte behöver känna sig sämre än vad man är. Nog om detta blir bara mer huvudvärk :/

Läste i Aftonbladet att prinsessan Madeleine har förlovat sig, det gick fort ;) Måste vara frustrerande att behöva vänta på att syrran ska gifta sig innan man själv får göra det, är en sådana massa regler som är från hedenhös tid menar vi lever i 2000 talet ändra lite på reglerna va!!! eller det kanske inte fanns sådana regler men ändå. Tror att hon blir en vacker brud för jag tycker då att hon är vackrast av dem tre. men det är min tanke enbart min ;)
Vad ska jag nu göra idag då? Skulle vara skönt att städa av för det ser hemskt ut men sonen sover ( går att väcka ) Dottern ska snart iväg och jobba och det skulle vara skönt om jag kom igång med att kolla igenom matten ( Hu vad jag ljuger) nä skit samma vet ej vad jag ska göra.....

Inga kommentarer: