17 augusti 2009

Måndag

Ja jag blev inspirerad av tiagirls idag då hon skrivit en lista på vad som behövdes göra, sagt och gjort jag satte mig och gjorde en jag med.

Bädda Klar
tvätta Klar
dammsuga Klar
plocka ur diskmaskinen
klippa gräset Klar
stryka
tandläkaren med sonen Klar
promenad Klar
äta Klar
Ja jag har hunnit med det mesta men inget av det som jag skulle klarat av.
Fick en fråga av tiagirl vad det är för matte som jag ska klara av på min tenta, vågar knappt visa det här för all kommer väl skratta åt mig sedan men det kan jag bjuda på :). jag ska kunna ställa upp och räkna ut matte talen så att barn förstår och det kan vara tal som ser ut så här ungefär

frågan lyder följande:
Utför följande addition med hjälp av MNG. Metoden för MNG måste finnas i lösningen.

1 2 3 4
- + - + - + - = Hur ska jag räkna ut detta tal? Kan någon så hjälp mig GÄRNA.
2 3 4 5

Nu ska jag polisanmäla en sak så trött jag blir :)

3 kommentarer:

Ninacian sa...

Vad kul!
Såna där listor gör jag också ibland.
Inte så mycket för minnets skull utan mer för att det är så skönt att pricka av dem. (jag stryker ett streck över den grej jag fått färdig)

Kram till dig.

Tiagirl sa...

*asg* Jag fattar ingenting. Vadå räkna ut mng? Nädu, det där får du lösa själv. *s*
Förstår att det tar stopp, va e det för fel på plus å minus bara???
Kan du int evälja bort matte då och säga att du inte tänker ha några mattelektioner? :)

Tiagirl sa...

Förresten så strök du nog mer på din lista än va jag presterade igår. Börjar alltid så bra men så går luften ur mig. Som vanligt. :(