23 augusti 2009

En alldeles vanlig söndag i Augusti så där den 23/8

Känner mig tom, känns som att vad man än gör så är det aldrig bra. Alltid är det någon som har en synpunkt, en åsikt varför kan det inte bara vara bra som det är. Varför ska man hela tiden böja sig för andra? varför ska man alltid vara för snäll, menar bara för att man är snäll och vill alla väl behöver man ju inte sågas vid fotknölarna för det.Jag vill vara mig själv, fortsätta tycka om människor, lite på dem vill inte bli en misstänksam person som hela tiden letar fel. Vill vara öppen och tro det bästa om alla. vet att det är omöjligt för det finns alltid ett eller två rötägg närmare än man tror. Men nu måste jag sätta ner foten och tänka mer på mig själv, kommer bli skit jobbigt eftersom jag själv alltid kommer i sista hand men ska jag må bra så får jag nog tänka om. jag kommer alltid vara för snäll och alltid kommer jag tro det bästa om alla för det är sådan som jag är som person, jag vill se det där goda som jag vet finns hos alla. En del har bara bäddat in det i sig själva för mycket och vågar inte släppa ut det men för mig spelar det ingen roll. Alla har rätt att vara sig själva, på sitt egna vis, det är det som gör varje person så speciell och det är det som gör att man fastnar för vissa personer, deras personlighet.

Igår hade jag en trevlig kväll, var i O-Hamn och hälsade på J och M tillsammans med P och H. Åt god mat och satt och pratade på deras altan till halv tolv, sedan blev det hemfärd. Alltid kul att besöka andra, se hur de bor, få lite ideer. Just nu vill jag bara mer och mer göra i ordning mitt hus. Vill så mycket så jag kunde lägga mig på golvet och gråta, skrika och bära mig åt men det gör jag inte ;) För jag vet att min älskling skulle jobba ihjäl sig då och det vill jag inte. han måste få en chans att vila upp sig med. Köket står där det är och det ramlar väl bara itu rätt som det är men skit samma jag har ett kök i allafall mer än vissa har ;)Men det vore kul om vi fick tag på de där jävla takstolarna någon gång så det gick att börja fixa garage taket innan det kommer snö. Är ju mera än att sätta upp taket liksom, isoleras, målas orkar inte tänka på detta just nu. Är trött i mitt huvud, har ångest för i morgon, allt känns skit och jag är pank, vill spela bil bingo idag men inga pengar vad gör man? Lånar och spelar bingo ändå. Ska ringa B och fråga om hon ska med, åker själv annars det går det med, jag är van :)

Inga kommentarer: