26 augusti 2009

Det regnar :( 26/8

Hela natten har det regnat, glömde dra in markisen igår så det har smattrat ordentligt. jag gillar ju det men i natt har det mest stört mig och min sömnrytm, trött idag alltså. P var med trött när jag sa till han att gå upp, men upp kom han och jag skjutsade till skolan, skönt att kunna det när det bara öser ner, gillar inte att de sitter blöta en hel dag. känns bra att S kommer finnas här när jag jobbar (om hon inte jobbar. Igår hade jag en sådan där låg eftermiddag och kväll, inget var kul och jag kunde inte ta mig för någonting alls, bara satt och gnällde och var allmänt tråkig. Saknade älsklingen :/ Blir lite deppig ibland och det är nog normalt men urjobbigt när det händer, menar man kan ju inte vara på topp jämnt eller hur ;)Fick sådana där knäppa tankar om framtiden och när ungarna har flyttat mm, vad gör man då? menar man föder dem och sliter som ett djur för att de ska ha det bra och bli redo för världen, men jag vet att man bara har dem till låns och att de kommer försvinna ur mitt hus men bara tanken gör mig skräckslagen :( Undrar om man kan låsa in dem i källaren?
Sitter här med en klump i magen och önskar att allt vore enkelt men det är omöjligt det är meningen att man ska gå den svåra vägen och att allt ska vara i motvind, så mycket har jag lärt mig under mina 41 år. men tänk om det för en gångs skull kunde vara lätt :) allt bara föll på plats och man kunde slappna av och njuta av livet..ser fram emot den dagen men ser den inte på horisonten så det är nog en bra bit kvar.
Nu ska jag väcka dottern, hon har börjat sova lite väl länge om morrnarna och det är inget bra mönster när man är arbetslös, skicka henne till arbetsförmedlingen kanske.
Återkommer ev lite senare, om jag har nåt att skriva om förstår.

Inga kommentarer: