8 augusti 2009

Lördag då med 8/8

Sov länge eller vaknade runt 8 tiden och det är väl som vanligt. Har sovit så gudens gott i natt är väl känslan av att vara hemma i sitt egna kan jag tänka mig. Kan säga att bara duscha var himmelriket menar gott om plats och allt där man kunde nå det och så vidare, men att campa är det ju halva nöjet att bo lite bohemiskt jag gillar det men inte resten av familjen, men de var snälla och gav med sig denna gång. nästa får jag ge mig och det blir hotell. Upp och fixade till oss och in till kalmar, skulle köpa en madrass till maken att ha i husvagnen. han ska ligga ute nu och arbeta och behöver ha en redig säng att sova i med sin onda rygg och nacke. Vi hittade en på jysk, handlade lite med på Maxi och sonen fick sig ett par skit snygga jeans på Snitz, hittade dem i Göteborg men de fanns inte i rätt storlek så affären ringer upp kalmar och hänger undan ett par, schysst. Hem, nu var det lite stressigt för vid kl 13.00 började J fotbollsmatch och den ville vi inte missa, gick undan på vägen hem och det var tur att inga poliser var ute. Men vi hann med 5 min tillgodo, han spelade bra men de förlorade. men det var en och halv timmes underhållning i solen så jag klagade inte. Tvättat och fått det torrt. gått igenom alla mina bloggar som jag följer och vissa har varit väldigt aktiva i sitt skrivande. har haft att göra men det är alltid kul att läsa ;) Nu ska jag slappa en stund sedan förbereda kvällens höjdpunkt...maten. Ikväll blir det varm smörgåstårta, S har beställt och bara man äter i rätt mängd och mycket grönsaker så kan man äta vad man vill det sa dietisten Gerd som säljer Cambridge. Ska dit i morgon igen och fylla på förrådet med shakar :)en vecka till minst, ska bli intressant att se vad vågen säger på måndag.

Inga kommentarer: