21 augusti 2009

Fredag hela veckan :D 21/8

Idag var det bakslag, ett stort steg åt fel riktning...på vågen alltså. Hur sjutton har jag kunnat gå upp när jag ska gå ner??? Blir nojjig. Blev den långa promenaden efter att ha putsat fönstren på baksidan och även ena sidan på altanen. Fick med grannen och det brukar ta ca 45-1 timme att gå idag tog det 45 min vi gick snabbt men pratade hela tiden och hjälpte ett lamm som hamnat på fel sida om staketet. Så himla mysigt lammet var, det blev så glad när det såg oss och bää hela tiden den ville verkligen ha hjälp av oss så vad gör man vi hittade ett ställe på stenmuren där det inte var så högt sedan skickade vi ner lammet. Duns sa det när det landade och vi trodde att det brutit alla fyra benen men nej då det skuttade iväg så glatt till sin mamma som stod en bit bort och glodde på oss. Hem. S har börjat att jobba och K och P ska fixa en båt vagn, de skulle svetsa något el förstärka den på nåt vis, just nu har vi verkstad här hos oss, olika fordon varje dag känns det som men sådan är maken, vill alltid hjälpa om han kan :)
Nu ska jag bara svettas färdigt för det är kvavt ute märks att det är väder omställning på G, har en del stryktvätt att ta tag i men har ingen större lust att ställa mig i källaren om det är soligt men det ser ut nu som det är där jag kommer hamna. Ikväll har jag planerat lite god sallad, kassler sallad blir det :)orkar inte göra någon varm mat får väl ångra det sedan ikväll när jag fryser men då klär jag på mig för jag vill inte se ett bakslag till :(
Lite skvaller från Aftonbladet då, det ska ex spelas in en ny Dirty dancing men hallå det kommer bara att finnas en sedan kan de göra hur många uppföljare som helst den första är och kommer alltid vara bäst.Menar vem har inte minnen till denna film ;)


I filmens värld har vi och kommer alltid att svepas bort till undrens tid, minnena som man kommer ihåg, kärleken som fanns just då, skådisarna som var så otroligt snygga och sexiga ;) Det är tur det finns film så man ibland kan glömma bort vardagen och låsas att man är huvudrollsinnehavaren i en kanon film.

Nu blev det en paus.
Har skalat potatis till S middag, ska väl börja göra lite nytta med och inte sitta här längre. Kramizar på er :D

Inga kommentarer: