4 augusti 2009

Madonna nostalgi, helt plötsligt ;)

Stod nere och strök och lyssnade på Mix megapol, de har en tävling där idag. Man kan vinna biljetter till madonnas konser på Ullevi nu på lördag. Man ska messa in sitt bästa minna till madonna... Har hur många som helst. Försökte skriva ihop ett men min mobil som är från hedenhös ville inte vara med..sur. Sedan stod jag där och började flina för mig själv, har så sjukt många roliga minnen till just Madonna låtar. Vem har inte mimat till Like a virgin, eller gråtit till Live To Tell. Jag har nog ett minne från alla hennes låtar men bästa är ändå True Blue

Jag var så impad av henne, men det kunde jag inte vissa ute för jag var ju "hårdrockare" i allas ögon, men hemma oj vad jag spelade henne och man gjorde det mesta för att likna henne. Nu gillar jag henne dock inte för hennes musik är så annorlunda mot vad den var på det underbara 80 talet ;)Men så ibland får jag en sån här påminnelse om hur bra jag gillade henne. Det skulle vara skit kul att gå och se henne men bara om man vann en biljett för annars är priserna hutlösa, ingen vanlig svensson har råd med dem, inte om man ska ha en bra plats i allafall. Men nu har jag gottat mig en stund i mina minnen och kan stoppa undan henne ett tag till, vi ska ju till Göteborg så vem vet man kanske springer på henne!! eller rättare sagt ifrån henne tror inte jag skulle våga gå fram och be om ett kort eller? Jag kanske är tuffare än vad jag tror, hon är ju bara människa hon med.

Inga kommentarer: