8 augusti 2009

Onsdag, torsdag och fredag 5-7/8

Hejsan hoppsan lilla semestern är slut och underbar har den varit. Vi startade här från M-ås ca 10.15 och resan över till Göteborg gick bra men var mycket trafik, lite förvånande eftersom säsongen är över i mina ögon. Checkade in på Delsjö Camping, bra plats och fixade till oss lite, tog bilen ner till stan. Hitta parkering var inte det lättaste var fullt nästan överallt men skam den som ger sig vi kom till Nordstan och dottern var i himmelriket, ja sonen med för den delen, till och med maken handlade och det är VÄLDIGT ovanligt :) Själv gav jag upp ganska så tidigt hittade inget och när jag väl gjorde det så hade jag inga pengar men men det går flera tåg. Lämnade Nordstan vid 18.30 tiden och började leta efter restaurang att äta på, kan säga att detta var något som vi alla längtat efter då vi shakar de andra målen. ( Kan rekommendera alla att inte banta eller shaka när man är på semester, alla blir så irriterade då)Vet ni hur gått det var med en enkel pizza? Ja det var det godaste på länge. Satt och tittade på folk och bara njöt av att vara i Göteborg, alla var nöjda med dagen så vi drog oss tillbaka till husvagnen. Duschade och mätta såg vi en film, den sista scouten tror jag den hette, jag somnade innan halva gått ;)
Torsdag
Vaknade av att det var en bastu i husvagnen kl var runt 7.20 tror jag låg och vred mig men gav upp, till toan och sedan fick jag liv i resten vid 8 tiden ( sonen höll på att dö)tog det lugnt men klockan gick ändå och vi bestämde oss för att ge Nordstan ett besök till innan Liseberg. Denna gång gick det snabbare alla visste vart de ville och vi gjorde en hel del klipp, kul. Hem till husvagnen och shakade, P och jag tog oss en match med badminton, mitt på en stekande plan..lite svettigt då. fick bli en dusch innan det blev det Liseberg :D. Enligt min planering och så..skulle det vara lite folk och inga köer!! Så fel jag hade då :( Det var mängder med folk och vi gjorde inget annat än köade, inte några längre stunder men ändå. Tror att Balter var den längsta 45 min men den åkte inte jag då. För min del blev det Bergbanan tre gånger, Kanonen 1 gång och sedan fick jag spelet på alla köer, jag höll mig på marken. Kan säga att mitt horoskop höll vad det skrev för jag skulle ha tur i spel och det hade jag med vann en hel del inne på nöjesparken, eller var det för vi inte ska äta sånt nu ;) men godis har vi i mängder. Men det är det som är så bra med Liseberg, man kan bara vara och kolla in allt vackert ex blommor och så för om man jämför gröna Lund och Liseberg så är ju Liseberg en grön oas mot den andre. Fotade en del och de ligger på BDB, familjen vill inte vara med på foton som läggs ut så det är en begränsad del tyvärr men det respekterar jag. Skulle aldrig lägga ut någon eller något utan att ha tillåtelse av de som är med, sånt tycker jag är elakt när man gör.Det blev kväller även denna dag och nu var vi tröttare än i går kan jag säga vi hamnade på samma restaurang igen men vad gör det när maten är otroligt god. restaurang Söder heter den och jag rekommenderar er att ge det ett besök om man är i Göteborg :)Till husvagnen, samma procedur som igår men nu somnade vi direkt allihopa.
Fredag
Idag lät det som om de rev campingen när vi vaknade runt 8 tiden, det var troligen sophämtning men sånt liv. Blev fart på oss dock för allt blev i ordning i husvagnen och vi fixade till oss, shakade och körde hemåt och klockan var runt 10 tiden tror jag. Resan hem gick bättre om man inte räknar med makens humör över andra bilister då, fasligt gastade och skrikande på han ett tag, jag somnade orkade inte lyssna på han. vid halv tre tiden var vi hemma igen, gladast blev nog smirre trodde han skulle kela sönder oss. Skönt att vara efterlängtad, ur packning här har vi ett kanon system alla plockar ur sitt och sedan hjälps vi åt med resten. Husvagnen var tömd på noll och ingenting, skönt. På kvällen skulle vi grilla och ha hasselbackspotatis, sallad och tzatsiki. ja allt gick bra tills vi skulle tända grillen!! gasolen var slut lite snopet kan jag säga men det fick bli stekpannan istället och det gick bra det med. B och J kom förbi en sväng och vi spelade kort till 11 tiden sedan gick de hem och jag plockade undan i köket och stupade i säng. Min säng är bäst:)
Detta var väl i princip nästan allt som hände, lugnt och skönt. inget stress men en viktig sak lärde vi oss. Man ska inte banta eller shaka på semestern för mat är halva nöjet och det skapar bara osämja mellan folk, tur att vi är som vi är då för vi klarade av det men det var lite gnabb då och då. Kramizar ;D

Inga kommentarer: