1 mars 2009

Söndag eftermiddag.

Måste säga att detta varit en rolig helg, har hänt en hel del och det mesta roligt :) så skulle alla helger vara. idag sov jag till 9 och låg sedan och drog mig en stund, maken köpte frallor som vi fixade till och smaskade i oss, gott och onyttigt. Får väl börja mitt nya liv i morgon IGEN, vet inte hur många gånger jag har gjort det nu men jag väger lika mycket så det går nog bra ändå. Har haft syster yster här och hjälpt mig med att teckna en sak, jag tänkte då fuska och låta henne måla men icke då, så hade inte hon tänkt då :( jag fick allt måla själv, det var urjobbigt. Vet inte riktigt om det blev min lille kisse ser mer ut som ett lo djur eller en skogskatt. Lägger ut en bild sen när det är färdig målad. Gick en promenadis i solen med men gud vad det blåste kallt, den blev inte så lång men intensiv, lite små varm när jag kom hem, maken bjöd på mat och det smakade gott. Sedan satte jag mig och tänkte vara lite före i min planering med vissa uppgifter, började med musiken. Det har då tagit sin lilla tid kan jag säga, var lite mer än jag trodde men nu har jag bara 3 frågor kvar så nu lämnar jag det för i kväll. Ska fixa lite med min bild mapp istället och skriva lite om varje jäkla bild.
I går var vi och firade godingen Challe då som fyllt 20 år, flyttat hemifrån och helt plötsligt blivit vuxen, hur gick det till då? menar hon var ju lite för ett tag sedan. Gillar inte det här riktigt de blir äldre alltså måste även jag bli det, åldersnoja idag kanske... ? nä det orkar jag inte med just nu en annan dag. Sedan på kvällen så där vid 7 tiden åkte vi hem till J. P och B var redan där när vi kom och P hade med sig ett nytt spel Backpacker, har spelat det på datorn men aldrig klarat det riktig är usel på att hitta saker och sådant i städer, går alltid vilse med har inget lokalsinne alls. jag var dock men den första omgången sedan fastnade jag vid tv, melodifestivalen säger bara det. Vad ska jag säga om gårdagens delfinal, ja vilka kanonbitar eller? kan säga att ingen fastnade då riktigt men om jag måste gilla någon får det väl bli den där opera låten, gillade Sahlins och norskans l¨åt med men det kom ju inte med ensingång. Nä ger snart upp, fattar inte det svenska folket att folk i Europa inte diggar vår dansbandsmusik, det är helt andra vibbar där de bor och Ryssland och Thorleifs jag utvecklar det inte ensingång.
Nu är det kväll med och jag skulle gjort så mycket men det får också bli en annan dag, började att dammsuga så jag han tre rum, sedan blev det stopp och inte har jag kommit igång igen efter det. men det får jag väl med ta en annan dag om inte dammet tar över innan för det finns gott om det just nu. Ha en trevlig kväll det ska jag ha med glass och Bones på television senare :D

Inga kommentarer: