27 mars 2009

Fredag 27/3

Morgonen grydde med ett strilande regn, jag vaknade tidigt och undrade vad som skulle ske..

Konstigt vad mycket skit som dyker upp i huvudet när man precis vaknar. Klockan var ställd på halv 8 men jag vaknade redan vid 7. Det var full aktivitet i mitt hus och jag var inte med kändes väldigt konstigt. Idag är det den stora UF mässan i gymnasiet här i mönsterås. Min dotter har ju två företag och ska nu visa upp det. har ni tid så åk förbi och titta det är driftiga ungdomar som slitit hårt och länge. Bert Karlsson kommer dit och även några från Lyxfällan, det är även en tjej från Fame Factory som uppträder. Nu har de åkt och det är tyst i huset men nu kan jag ju inte lägga mig igen då, så där försvann den sovmorgonen. Sjukanmälde sonen, konstigt sjuk är vad han är, feber hit och dit och likadant med halsen, ja bättre han är hemma och är lugn och blir bra än är ute och springer i detta underbara väder. Det regnar bra nu men hellre det är snö som det började med i natt. Har läst tidningarna och ska väl snart ta tag i mitt liv, men jag har inte så mycket som jag kan. Ska intervjua U idag och fota tavlor men gav precis dottern kameran så jag vet inte riktigt hur jag har tänkt mig detta ? Dåligt planerat känns det som, mig i ett nötskal. har inte lust att göra nåt men gör jag allt idag så är jag ledig i helgen och det vore skönt.

Svar: Ja du Anette jag vet faktiskt inte exakta måtten hur mycket det ska vara av varje men mest potatismjöl och lite vatten det ska vara en blandning av rinnande och lite fast, så fattade jag det. Stärkelsen gör att det går att arbeta med men flyter ut när du slutar. Hör gärna av dig och berätta hur det gick, såg härligt ut, som typ slime. Det är dock väldigt kladdigt så inga finkläder på, barnen på filmen var nakna med förkläde, (eller ej nakna i blöja eller underkläder) Det var också enbart 5 barn som kladdade så en lite grupp i taget kanske :) Lycka till.

Jag återkommer senare idag med bilder från mässan, kanske har fångat självaste Bert Karlsson på bild med ;)

Inga kommentarer: