22 mars 2009

Konstiga funderingar, sorry men sådan e jag :)

Vad är det för mening med allt igentligen? Djup fråga vet inte var den kommer ifrån men den dök upp idag igen och fick mig att fundera. Varför sliter vi som vi gör? man går upp, jobbar, sköter hem och barn. Man sliter från morgon till kväll och då undrar jag för vad? Det som kallas lön varje månad som dyker in ett kort ögonblick på ett bank konto men försvinner därifrån innan man hunnit kolla om det funnits något där. Ibland får jag lite konstiga tankar och detta var en sådan, jag är knäpp men det tar jag för det hör till mig som person. Ja vad ger man för svar på detta..jag kan bara säga vad jag känner och tror. jag gör det för att man hoppas och tror att det ska bli bättre att man någon dag kan vakna och känna att det var för det här som jag slet. Men sedan kommer då tvivlet (som vanligt) Blir det bättre då? kommer det PLÖTSLIGT att hända mig? Nä tror inte det men jag är nöjd med att ha det som jag har, det är mer än vad andra har och jag klagar inte ( jo ibland gör jag det)men det vore så skönt att kunna gå in i en affär och bara köpa nåt utan att man får ångest efteråt för nu blir det mindre till något annat. jag vill ha en riktig lön och det får jag förhoppningsvis år 2011. Är i allafall nöj med det jag gör även om det låter tvärtom ibland, älskar känslan att gå in på en förskola och se dessa små troll som leker och sedan vänder sig om och tittar nyfiket på mig, en standard fråga sedan
- vad heter du?
Det finns inget härligare än barn i alla dess former, alla är underbara på sitt sätt och man får ta dem för vad de är..BARN :) Egentligen har jag det mest fantastiska arbete som man kan tänka sig för jag får betalt för att leka, krama barn, gegga i lera, gå i skogen, läsa böcker, krama och torka snoriga näsor, ja allt tillhör det som kallas mitt arbete. LOVE IT :D
Helgen är slut och den har varit bra på flera olika sätt. P har haft kompisar både fredag, lördag och söndag, det var länge sedan kan jag säga och det känns bra. Nu är det skola igen i morgon sedan är de lediga på tisdag, jag hoppas veckan blir lugn och att det kan redas ut det som är problemet.
Blir film ikväll med, ser fram emot det.......

Inga kommentarer: