25 mars 2009

Onsdag 25/3

JA, äntligen kom det in lite pengar på mitt konto. Att det ska vara så svårt att få behålla dem bara. Lugn dag morgonen var lugn, väckte sonen som var lite hängig, får se vad det blir av det tänkte jag, S och jag åt frukost och sedan åkte hon med in till Kalmar. Jag är så glad så jag nästan spricker :) Jag hade en föreläsning idag och jag tror inte att jag hörde många ord, för jag bara väntade på ett mess och ca 11.00 kom det och så här stod det JA klarade det :D och då blev jag så glad så tårarna trängdes i ögonen, hon förtjänade det som hon har läst, nu är det bara körningen kvar och jag hoppas den går lika bra :D Stolt mamma e jag idag :D
Hem och S och jag gick till spelcafet och pratade lite, blåste skit kallt men det var skönt ändå och frisk luft har ingen dött av än.Sonen var hemma, han har feber och mår skit så det vara bara att sjukanmäla och se glad ut man kan ju hoppas det inte blir långvarigt.Vad har hänt annars då ja vi åt våfflor och det var mums, sedan blev det tråkigt :( Jag har länge önskat livet av mina fiskar men ikväll fick jag för det tror jag, en av mina guldisar hade fastnat i pumpen och när jag väl fick loss han så blödde han och bara låg helt slapp på sidan, ångest säger jag bara . Gillar inte när djur lider och jag kände nästan hur ont fisken hade. nu tycker ni att jag är fjantig men djur förtjänar inte att lida, min älskade man ställde upp efter lite övertalning och nu är de i fisk himlen och jag har ett 110 liters akvarium som är mörkt och tyst för denna gången. Lite sentimentalt ändå, det känns jobbigt just nu men vet att det var bäst det som vi gjorde, nu lider de inte mera, bara jag :(
Jo nåt kul hände ju på eftermiddan hur kunde jag glöma det. jag fick hoppa in och jobba på fritids, skit kul. Alla barn som går där eller nästan alla har jag haft som små på förskolorna här omkring och det är så roligt att se dem igen, i morgon ska jag vara på ett annat ställe och det ska bli lika skoj det. Saknar att vara med barnen och därför försöker jag hoppa in när det går, tyvärr för sällan bara. I morgon är det en annan sak som ska göras med men det kan jag inte skriva om tyvärr, vet ej vem som läser men jag hoppas det ska bli bra ändå till slut. Nu är det snart dags för Grey Anatomy och sedan sängen för jag är slut i rutan ;)

1 kommentar:

Anonym sa...

Potatismjölskladdet låter kul. Hur mycket potatismjöl och vatten ska det vara?
Ha en trevlig helg.