4 mars 2009

Onsdag 4/3

God morgon eller god förmiddag är det väl nu förstås då, har haft en bra morgon. Frukost med barnen, de till skolan. Maken arbetar hemma och är i garaget, trevligt för omväxlings skull att ha honom så nära om det är nåt :) Gillar det :D
har suttit och tagit igen lite arbeta som jag legat efter med och även fixat en grupp uppgift som vi glömt, konstigt nog. har även spelat en hel del på gitarren och kommit på att jag suger verkligen på att spela gitarr :/ jag har då inget sinne för att få det till att låta som det ska, så i morgon får vi oss nog alla ett gott skratt men det bjuder jag väl på, bara jag blir godkänd sen skiter jag i resten. har hunnit tvätta en maskin med och fått upp den på sträcket, inte illa. Fick ett trevligt telefon samtal från min kompis B och hon undrade om jag kunde jobba ett par timmar, igentligen ingen tid till det men saknar barn kontakten så mycket så jag sa ja, hoppar in ett par timmar i eftermiddag. Ser fram emot det, saknar att sitta och leka lite och att få kontakt med dessa underbara varelser som dreglar och ski.. men det är så kul så :)Hoppas bara jag är immun mot alla läskiga baciller som storm trivs på dessa platser, peppar ta i trä, jag ska hålla dem ifrån mig. Annars är dagen lugn och det är skönt att slippa åka till kalmar och bara gå hemma i jogging byxan och osminkad, inga måsten eller så. Jo självklart har jag måsten men det kan jag ta, är ju att spela på gitarren och det är ju inte så besvärligt. Middagen är klar fixade det igår när jag lagade gårdagens mat, skönt så ikväll fixar maken maten tills jag kommer hem, så skönt så. Nu ska jag spela lite till, sedan får jag nog luncha lite och packa väskan, sedan är det dags att cykla iväg och umgås med små underbara varelser i ett par timmar. Tjingelingen :)

Inga kommentarer: