2 mars 2009

Måndag morgon, dag och kväll :) 2/3

Hoppas en ny månad igen då, här springer dagarna iväg. Vaknade till Adam Alsing idag, lika glad som vanligt. Skulle inte kunna ha ett sådant morgon jobb, skulle ständigt vara sen. Frukost packning och väckning sedan in till kalmar. Har fått en ny uppgift idag som vi ska jobba med i 2 veckor då :) roligt. Vi ska gestalta en sak och göra egen musik till, fick ett häftigt program att arbeta i så nu ska här testas, ar inte fått det till min dator än men snart. En tjej från matte/sv kursen kom in i min grupp idag, hon hade missat denna uppgift när hon gick denna kursen men hon är lika välkommen för det. In på Maxi, tänk om man kunde handla vad man ville utan att plånboken blev tom, skulle vara bra. men idag blev det bara det nödvändigaste.Hem i snö blasket, man kan bli deprimerad för mindre, tycker verkligen att det räcker nu med detta skit väder. Fixade lite wok, lika gott som vanligt. Nu står det då en väldigt stor disk på bänken och ingen verkar vilja hjälpa mig med den så det är väl bara att ställa sig och diska. hatar att komma upp på morgonen och disk bänken är full med gårdagens disk men jag orkar inte jämnt och när ingen annan gör det så får det stå. I kväll startar den absoluta sista delen av Cityakuten, sorg i mitt hjärta. har sett alla avsnitten och nu kommer jag sakna det mycket men först ska jag njuta av de 22 avsnitten som är kvar sedan ska jag sörja och placera det någonstans i min hjärna som ett trevligt minne. Har fuskat idag med får jag väl erkänna, blev en halv semla och en halv choklad boll på Eklunds café idag med tjejerna, otroligt gott men jag kan inte fortsätta så här för då är kg snart tillbaks, ingen hund har jag heller som jag MÅSTE gå ut med och ingen vill ju följa med ut och gå i det här vädret själv nä tror inte det. Nä vill ha vår nu så man kan ut och gå i skogen, slingan eller bara gå utan att slaska i både det ena och det andra, hatar allt hundskit som kommer fram när snön försvinner, nu skyller jag då inte på nån men någon här i M-ås är fruktansvärt dålig på att plocka upp efter sina hundar, bara så ni vet. håll blicken neråt så går det bra. Nä diska var det va.. Tjingelingen ;D

Inga kommentarer: