21 mars 2009

Lördag 21/3

Härlig dag, rena vår känslan och jag har mått så bra, har haft en perfekt dag. Vaknade när K gick upp vid halv 7, fattar mig inte på han men det e hans val, somnade om och vaknade runt 9. Låg bara och drog mig tyst och lugnt var det, så skulle varje morgon vara, inget stress bara lugn. Frukost med S, P var inte hemma förrän vid 04.00 så han får sova ett tag till. Läste tills H kom och sedan tog vi oss en lång promenad och pratade om allt mellan himmel och jord, så himla skönt att göra så. Skönt att prata med någon som man vet att det stannar hos. Har faktiskt ett par kanon kompisar som jag kan prata om allt med och det är så skönt för de dömer inte utan försöker bara hjälpa och stödja och i dagens läge är det guld värt. Väl hemma så läste jag lite till sedan kom det en kompis till P :D och de spelade lite dator kul. B var med och vi fikade och satt och pratade en stund, vi skulle ta en promenad i morgon planerade vi och jag hoppas att vädret är lika bra då som idag :)
När hon åkte försvann maken till P och jag fortsatte att läsa i min bok, det känns just nu som om den aldrig tar slut, den andra boken lekens möjligheter var mycket bättre men en sida i taget så är den nog slut den med. har kommit på ett antal frågor som jag kan tänka mig att ha på tisdag. Nu ska vi snart åka bort en sväng, ska till P och H och slappa lite så här på lördags kvällen, blir god mat och lite tv med prat. En perfekt lördags kväll :) är lite sol trött man blir lätt det efter för mycket sol och frisk luft men det är så härligt, men det verkar som om det kommer ett bakslag nästa vecka så man ska väl inte ha för stora förhoppningar än på våren. Robinsson 2009 i kväll då, är lite tveksam om jag ska se det eller inte följde de första slaviskt men ja man kan ju hoppas att detta är bättre än de sista var för det var ingen höjdare precis, näpp fixa till sig lite då sedan iväg..ha en trevlig lördags kväll.
Fick en rolig text av en kompis häromdagen tänkte dela med mig av den till er som läser..om det nu är någon som läser ;)

Har du hört om de 2 prästerna som skulle duscha efter en hård arbetsdag?


Nakna och blöta inne i duschen upptäcker dom att ingen tvål finns....!
Fader John kommer ihåg att han faktiskt har 2 st tvålar inne på sitt
kontor, alltså beger han sig dit.
Det är inte långt till kontoret så han bestämmer sig för att bara kila dit
snabbt han kan, alltså kilar han dit så som Gud skapat honom.
Dvs naken.

Väl inne på kontoret finner han tvålarna, grabbar tag i dom och beger sig
tillbaka till duschen.

På vägen tillbaka ser han i korridoren att 3 nunnor kommer gående,
panikslagen ser han sig omkring för att gömma sig och sin nakenhet...
Med att grymtande upptäcker han att det finns ingenstans att ta vägen,
varför han ställer sig mot väggen, blickstilla för att efterlikna en
staty.
Nunnorna kommer fram till platsen där prästen står, stannar och ser på
honom med förundrade ögon.
- Jösses vilken staty! Den är så verklighetstrogen. Säger den första
nunnan.

- Ja verkligen! Säger den andra nunnan glatt och grabbar tag i prästens
snopp.
Helt förskräckt trycker prästen ihop handen där han håller tvålen i och
med ett plopp så flyger en tvål iväg och landar på golvet.
- Titta säger nunnan med snoppen i handen, det är en tvålmaskin!
- Jag vill också ha en tvål, säger då den första nunnan, och grabbar
bryskt tag i prästens snopp, varvid prästen nu helt förskräckt trycker
ihop handen ännu en gång och plopp så flyger den andra tvålen ifrån handen
på honom.
- Va kul! Säger den tredje nunnan och grabbar tag i snoppen.....
Ingen tvål kommer... Det var väl märkligt säger hon och drar i snoppen 1
gång, 2 gånger, 3 gånger...Ingen tvål kommer..

Till slut tar hon ett ordentligt tag i den med bägge händerna och ropar
glatt:
Titta systrar! Det fanns flytande tvål också!

Inga kommentarer: