23 mars 2009

Måndag 23/3

Vaknade vid halv åtta, och det var lugnt i huset. Upp och väckte sonen, dottern kom med, frukost med båda idag, inte vanligt :) De till skolan och P var riktigt laddad han har haft en ganska så bra helg. Fixade allt detta tråkiga och tog sedan tag i alla uppgifter som skall skickas till skolan och när allt var färdigt var klockan BARA halv tio, vad ska jag göra nu då? Fortaste att springa hit och dit till tio ungefär då satte jag mig i bilen och fixade återvinningen, vad skit man samlar på sig eller får, jäkla reklam. Beslutade mig för att åka till lilla farmor och det gjorde jag, hon blev jätte glad när jag kom, hu jag får så dåligt samvete. Satt där i en timme ca, vi prata lite mellan hennes sov stunder, jag tittade på Albert och Herberts julkalender från 82. Gamlingarna sitter oftast och tittar på någon DVD, oftast Astrid Lindgren. Åkte sedan till min farbror och satt där en stund och pratade, han mådde inte så bra, nä blivit lite mycket nu orkar inte med mera känns det som, han kan väl vara okej åtminstone. Dumt sagt av mig men jag vill inte att han med ska bli sjuk. Hem och tog mig en sen lunch, då får jag ett mess av sonen. De har haft sitt möte och det blev precis som vi trodde, ett par minuter efter samtalet var slut visste hela skolan om det och nu är det flera som reser sig och går när han kommer, åh säger jag bara. Men det har tydligen varit mer än vanligt arbetsamt för lärarna idag, var ett stor bråk i gympasalen fick jag reda på av en kompis vars dotter berättat, jag hade inte hört ett dugg. Ja vart är våra ungdomar på väg kan man undra och är det så konstigt att det är som det är, när det inte är annat än bråk, skitsnack och annan smutskastning dagarna i ende. Hämtade sonen och hem en sväng sedan till nabben igen.. hämtade maken och in till Oskarshamn lämnade honom vid sin bil och åkte vidare till Tandläkaren då. Idag försvann den nedre tandställningen, han blev så glad. har han tur så blir han av med även den uppe nästa gång, håller tummen han har haft all ståltråd i munnen nu snart i 2 år så jag förstår hans glädje. Hem och lagade mat, S berättade om besöket hos sömmerskan och klänningen allt var bra, hon är laddad för balen, kul tycker jag :)Nu sitter jag här och luften har gått ur mig, i morgon är det bok seminarium och man ska vara påläst och taggad..inte jag då känns det som men jag tar det i morgon, är en annan dag då.
Funderar på om jag ska hänga på och sola med tjejerna...får nog tänka lite på det ....

Inga kommentarer: