16 mars 2009

Måndag v 12 den 16/3

God morgon, vaknade lätt idag men det är väl för jag mer eller mindre sovit hela helgen, psykiskt trött. Ungarna och jag åt frukost tillsammans, trevligt. Sedan blev det tyst bara smirre som busar med mig. Gillar denna tystnad på morgonen känns som att hjärnan hinner med allt går inte i 220 km/tim. Livet gör dock det just nu och det skrämmer mig lite.Har kollat igenom veckan som kommer och det är en lugn vecka, går i skolan bara 2 dagar och det är på efter middagarna sedan är vi lediga ons-mån. Låter kanon, vi har två böcker och läsa och förbereda ett bok seminarium och en del frågor men det känns lugnt. Idag ska jag gå och sätta in lite money på bank kontot har lånat lite för mycket där på senare tid, inte bra. Men vad gör man man måste ju äta och räkningarna kommer ju ändå, trött på denna usla betalningen man får när man studerar, snacka om att leva på existens nivå. Läste på Parkskolans hemsida o parkbladet att de har anställt en ny kille Peter P från Solhem. Han skall vara stöd på rasterna och det är något som jag uppskattar en hel del. För det är på rasterna som allt det jobbiga händer typ, lärarna är inte så delaktiga i elevernas raster precis. Nä nu ska jag starta en maskin tvätt och fixa till mig lite, blir en promenad in till köpingen och banken innan jag ska luncha och åka in till Kalmar. E ska åka med idag alltid lika trevligt att ha sällskap i bilen. Ha en trevlig dag :)

Inga kommentarer: