12 mars 2009

Torsdag 12/3

Vet ni vad som är värst här i livet? det är när ens barn mår dåligt. Idag är det då inte P utan S. Hon har haft en vecka med två stora nederlag och det har tagit hårt på henne, nu gäller det att övertyga henne att inte ge upp utan att fortsätta kämpa, vet att det låter konstigt det här men har lovat att inte berätta vad det handlar om och då får man respektera det men hennes tårar kan knäcka mig totalt. S har varit med mig idag i skolan och kollat in när vi hade genrep inför redovisningen i morgon och hon tyckte vi var väldigt bra, kul att höra. Var skit nervös när hon satt där undra varför för i morgon är det typ 50 pers som ska sitta och titta på oss och det ger mig stora rysningar, hu så läbbigt. För mycket folk på en gång. Fick veta våra tenta resultat idag från två hål då, musiken IG bilden G+ ett halvt poäng från VG, men jag är nöjd då för då är det bara tre saker som jag ev måste göra om. Har jag tur har jag klarat dramat med och då är det bara musiken och rörelsen och det borde jag klara. På lördag har jag då för 8 gången omtenta på en tenta från barnspråk och begrepp, har läst idag och jag kan det ju men att få ner rätt jäv ord på pappret klarar jag tydligen inte, så trött på den tentan jag kommer garanterat aldrig glömma dessa ord i alla fall.
Min mage är inget vidare heller, har gått ner lite till, oroar mig för mycket just nu och jag mår illa hela tiden (nä jag är inte med barn)Känns som om jag hade ett stort sår i magen och det betyder magkatarr och det får jag nog leva med resten av mitt liv, men det är jobbigt för det tar av ens krafter och de behöver jag just nu massor av. Egentligen finns det mycket som jag behöver mycket av just nu men det ser mörkt ut, undrar lite hur det ska gå, kanske får man tänka om i vissa saker och ta till andra men vet inte riktigt hur det ska gå till, måste snart sätta mig och kolla igenom allt för det ser inte bra ut. Måste ta en sak i taget annars går allt åt skogen känner jag så en dag i taget framöver....
Har precis tryckt i mig en Budapest bakelse, väldigt gott, sött och onyttigt, nu mår jag då ännu mera illa. Varför ska jag äta sådant där gafs när jag vet hur det blir, jäkla ögon som lurar en att köpa sådant som man mår dåligt av. Men de ser goda ut (Fniss)
Nu ska jag slappa resten av kvällen vid en brasa och älsklingen bredvid snarkande troligtvis ;) Medium med, ja avslutningen på denna dag ser bra ut hoppas den blir det med :)
Avslutar denna dag med en underbar bild som jag hittade hos en av mina bloggare

Känner mig lite så just nu, att jag hänger i ett snöre och vet ej om jag kommer att falla eller inte......

Inga kommentarer: