24 mars 2009

Tisdag 24/3

vaknade av en spinnande katt på bröstet idag, så kelen :) kelade en stund och funderade på om jag skulle gå upp, det var ju ljust. Vänder mig om och tittar på klockan 03.40 nä inte en chans slängde ut katten i hallen och råkade kika ut genom fönstret, det har snöat. La mig och försökte glömma eländet, varför måste det komma mera snö tycker att det räcker gott och väl nu. Upp vid 7 och fixade frukost i min ensamhet, ungarna har studiedag så de sov så gott så. In till kalmar var snor halt på vägen vissa bilar kröp på 80 km men jag jag susade fram i ca 85 i allafall ;)Nä sant det var halt och jag hade gott om tid så varför chansa. Varit en bra dag, har suttit i grupper och pratat om böckerna. Lunchade sedan hade vi dans, fick lite uppgifter sedan se på film. Hem skjutsade sonen till gymmet och handlade, fixade lite hemmagjord Gulasch soppa, tyckte det passade bra när det biter kallt ute och det gör det vinden är skit kall. Ska ändå trots vädret och gå min promenad men väntar på dottern som är ute och övar på backning runt väghörn. Så jag sitter här och kollar mina bloggar och läser om andras liv. Fick ett samtal idag och på torsdag drar allvaret igång då, ska snacka med de höga personerna och nu får vi se om det händer nåt. Kan ju hoppas det i allafall. Om man skulle ta tag i disken som står på bänken, ingen annan verkar göra det :( Bara jag tror att jag ska strejka, undrar om de skulle märka det?
I kväll är det soffan som gäller, både Navy CIS och The menthalist är ju, ser fram emot det :)

Inga kommentarer: