4 mars 2009

Fortsättning av onsdagen...

Vad heter du? denna fråga fick jag när jag kom till förskolan jag skulle jobba på, det var tre barn precis innanför dörren och jag blev varmt välkomnad. Barn är så otroliga, blir lika fascinerad varje gång jag jobbar, de är påhittiga, fulla med bus, springgiga, gnälliga, kramiga, frågvisa, otroligt arbetsamma, påhittiga och kladdiga men ändå så älskar jag dem alla för att de just är de och inte tillgjorda. Har haft en kanon eftermiddag med massor av spring och bus men också puzzel och spel, visst jag ska inte neka till att det kändes att det var ett tag sedan jag jobbade men man är snabbt inne i det och tiden går så fort. Detta kommer jag leva på nu ett tag och njuta av sedan hoppas jag att det inte dröjer lika länge tills det blir jobb igen. Hem och maten stod på bordet, skön känsla då det inte händer för ofta ( pik till några då) men gott var det med en vanlig fläskpannkaka och lingonsylt. Diskade på en gång så var det gjort sen startade maskinen med. Har suttit och hjälpt S lite med uppgifter, otroligt dumma sådana men vad gör man, svarar och ser glad ut. S är totalt överlycklig att det är sista terminen kan jag säga så hon slipper skolan sedan och kan börja tjäna pengar för det är nåt som hon verkligen vill har jag märkt :) och vem vill inte det. Har inte gått så bra med min gitarr övning idag som jag hade hoppats på, det är svårt och klarar jag mig i morgon är det ett under, får hoppas att man ligger bra till hos läraren, det kanske hjälper lite. Ska redovisa mappen i morgon med, men det är lugnt inget att oroa sig för. Den läraren är kanon bra och pedagogisk till max, skulle finnas flera av hennes sort ute på golvet.
På lördag ska vi på 40 års fest i Blomstermåla, ska bli skoj, ska bara försöka hitta på en bra present med, lika svårt varje gång. Tjejen vi ska till har jag heller aldrig besökt så det är svårt att veta hur de har det hemma och vad de gillar men har hört mig lite för och jag tror att det blir bra till slut ändå. Ser fram emot det, alltid lika kul att gå på fest och umgås med trevliga människor. :)
Jag har en hemlighet Ni får veta mer i slutet av nästa vecka.
Fick veta att syster yster håller på att försöka sluta röka efter 26 år, otroligt duktig av henne och jag tror på henne, eller hoppas verkligen för hennes skull att det går bra för hon verkar vara inne på rätt spår och denna gång verkar hon vilja det med, håller varje tumme jag har. :D
Nä då var det flera uppgifter att göra så Tjingelingen :D

Inga kommentarer: