26 mars 2009

Torsdag 26/3

Givande dag på många sätt, morgonen var lugn, sonen är sjuk och ligger till sängs, S och jag åt frukost ihop sedan stressade jag iväg och hämtade E, in till Kalmar. Var på studiebesök på Måsen, en öppna förskola som är väldigt Reggio inspirerat. var en upplevelse, allt är på barnens nivå och det fanns alla möjligheter till att leka, kladda, pyssla och bara vara. Kan säga att det fanns en hel del små barn där sådana där gulliga mjuka och otroligt beroendeframkallande små saker, men den tiden är förbi ( tack och lov) nu lånar jag bara om behovet blir för stort ;)Vi fick också se en film och då lärde jag mig nåt nytt som jag absolut måste pröva tillsammans med barn. man blandar potatis mjöl med lite vatten och sedan i med en skvätt flaskfärg och blanda ihop och låt barnen kladda, det är verkligen häftigt. man kan rulla bollar men så fort man slutar flyter det ut, måste bara testa såg så läckert ut :)
I går när jag skulle gå och lägga mig upptäckte jag hur tyst det var, låg där och lyssnade och undrade vad det var som fattades. Man vänjer sig så fort vid ljud och nu märktes det väldigt väl att akvarier pumpen var tyst :( tog en stund sedan var jag tvungen att fråga en halvsovande make var fiskarna var, lite orolig för att de låg i soptunnan men inte då :) han hade tagit en spade och grävt ner dem i kullen. Log lite för mig själv, det är nog inte bara jag som är lite barnslig när det gäller våra djur :)Har även hunnit med besöket som vi skulle idag och det gick bra, P var inte så talför men det hade jag inte väntat mig precis. Hem och slappade en stund innan jag begav mig till förskolan jag skulle vara på, det var fem godingar och det har gått galant. Vi har spelat spel och lekt och tiden bara sprang iväg, ser verkligen fram emot att göra min praktik där och alla dessa goa barn. När jag sedan var på väg hem fick jag ett mess ( maken ska laga mat ikväll då ) PIZZA???? och om jag blev förvånad nä inte speciellt, så nu är vi mätta och goa. Ska gå en sväng sedan till B och lämna en nyckel, sedan vet jag inte för Medium är inte, nåt program om den där hemska människan som låste in sin dotter och det kan jag inte se för jag blir så förbannad, blir att roa sig på annat sätt. Undrar vad.....

Inga kommentarer: