29 oktober 2009

Torsdag och älsklingen kommer hem :) 28/10

God morgon, vaknade innan klockan idag så det märks att jag har kommit ifatt med mitt sovande. Mår faktiskt bättre med förkylningen med, snuvig i oförsig men inte lika slutkörd i kroppen, var nog en välbehövlig vila från allt denna vecka.Nu har jag då inte bara vilat har faktiskt skrivit en hel del på min Rapport med, har 9 sidor och vi får ha 6 ja ja det fixar sig nog, ska ju ta bort en hel de av den röda texten med så det lär nog krympa. Annars kan jag ju hoppa över diskussionen ;)Känns inte lika panikartat längre, A kommer hit idag och ska hjälpa mig att formulera lite och så kan man få lite tips på fel och sånt som låter konstigt, jag är nämligen expert på att skriva som jag pratar och det är inte godkänt på högskolan. Men jag är typ inte någon skribent och absolut ingen vetenskaplig människa, jag står med fötterna på jorden och ser det enkla i allt så högskolan är igentligen en liten för stor utmaning för illa mig men en vis kvinna sa en gång till mig att man ska utmana sig själv för att komma någonstans här i världen och det tror jag då på även om det oftast känns jävligt jobbigt med alla dessa situationer som uppkommer varje dag med skolan. Men jag får väl börja nedräkna, är bara lite mer än ett år kvar och sedan har jag betyg på att jag är förskolelärare och att jag får jobba på förskola..de ni inte dåligt när man har över 22 års erfarenhet av det jobbet.

Jag har gjort något mera som jag inte brukar under terminerna..jag har börjat läsa i en bok. Är en hel del studieböcker som vi måste plöja igenom och då brukar jag skita i att läsa vanliga böcker, inte lätt för n som i vanliga fall läser ca 3 böcker i veckan. Men häromkvällen började jag i Dan Browns bok Den förlorade symbolen och den är bra. har faktiskt väldigt svårt att lägga den ifrån mig men tar bara en eller två stunder varje dag och läser så lite disciplin har jag ändå :)Har läst de andra böckerna och älskar dem, även de två filmerna är kanonbra så jag förväntar mig lite att denna med ska göra mig nöjd.
Jaha då vad sker idag då..Min planering ser ut följande.
Tills A kommer tänker jag fixa med tvätten
har satt igång det gamla frysskåpet, alltså ska frosta av min frys( behövs verkligen)
men det är så jäkla tråkigt att göra det bara. Men nu får jag besök av A så ha det så bra. Kramizar

Inga kommentarer: