3 oktober 2009

Lördag en regnig oktoberdag 3/10

Vilket väder, trodde inte riktigt på dem när de lovade skit väder för det brukar vara okej när det är marknad men icke, inte i år. Vi avvaktade till elva tiden men sen fick vi skjuts upp, hämtade b med innan. Ganska så mycket folk fastän det var så dåligt väder. men som vanligt inser man ganska så snabbt att det är mest skit, finns väl en del bra saker. Skulle handla bakplåtspapper tänkte jag men inget kom med hem, bara för att vi inte gick tillbaks samma väg, men världen går inte under för det. Går att köpa på Algots.Träffade på syster yster och hjälpte henne med två stora (hemskt tunga) säckar med morötter till hästarna, blev alldeles slut i armarna. Men vi fick skjuts hem så det var ju bra ;)Väl hemma blev det mysdressen på och varma sockor, frös så jag hoppade blir bra med den begynnande förkylningen som börjat busa i kroppen på mig :( gillar jag inte. Sen blev det fika :D varm choklad med en varm munk..mumma ;)Tänkte jag skulle vara lite förbered så nu puttrar middagen tills i morgon på spisen, blir kalops. har bjudit svärföräldrarna och de blev så glada så.Vet inte riktigt vad som händer nu, ska fundera lite över en del... sen blir det lite skolarbete. Skönt med helgerna så man kan vila från jobb och plugg :)

Inga kommentarer: