9 oktober 2009

Kolckan är 22,00 och jag e hemma igen...

Hemma igen :) Filmen var bra men... Den är bra för att se en fredagskväll hemma i soffan inte på bio en fredagskväll. Men klart sevärd, jag hade dock lite svårt att inte jämföra den med originalet och jag saknade flera av huvudrollsinnehavarna ( fast de är säkert gamla och grå nu) Dansläraren var dock med men som rektor nu..ska inte säga mer men gillade ni 80 talets version så är även denna 2000 versionen klart sevärd. Blev en sväng runt till maxi när vi ändå var i storstaden ;) Väldigt lugnt så där vid halv niotiden, kanske ska satsa på att storhandla då istället för rusningstiden..är inte så värst förtjust i att köa. Hem svart som natta var det, S och jag hade en diskussion och trafikljus, och vi kom fram till att det borde finnas några i allafall men insåg sedan att då får vi högre skatt el trafikskatt eller någon annan skatt, så skit i gatulyset vi får köra i diket i stället ;)
Hemma satt det två slöisar i soffan och halvsov, mätta på Pizza ( så typiska dom, fanns mat men icke då) och hade varmt och skönt, ja jag säger då det. Men det var skönt att komma hem, tror utan att få skäll nu men jag har nog varit lite för snabb ut efter min sjuktid, känner mig lite hängig nu och ont i halsen igen, blir en Jäger innan sängdags. Det värsta är att det smakar så hemskt illa, men nytta gör det. Bacillerna dör ;)
I morgon nu då ja det lär spikas och hamras en hel del kan jag tänka mig, jag tänker då försöka vara i sängen så länge det går, S åkte på att jobba så hon försvinner ett tag eller hela dagen mer eller mindre. men hon får en rolig lön och det uppskattas av en som gillar pengar. Och vem gör inte det igentligen??
Svininfluensan:

Fick ett fint kuvert med posten idag, det var från Mönsterås kommun. Undrande öppnade jag det för det stod ju till vårdnadshavaren till P. Jo då de vill ha min underskrift på att sonen ska få vaccinera sig men nej då här blir det ingen spruta. vi har aldrig gjort det förut så varför nu? menar om man är frisk och allt är bra då klarar man en influensa, är man däremot i riskzonen då ska man ta den. Är dock lite orolig vad det igentligen innehåller. Tiagirl hade hittat en sida som var riktigt bra.

Intressant eller hur...

Effekterna av detta nya och relativt oprövade vaccin vet vi inte så mycket om. Man kan därför säga att den massvaccineringskampanj vi nu står inför är ett medicinskt experiment där hela svenska folket deltar. Inga säkerhetsgarantier kan ges och vaccinproducentens ansvar för eventuella oönskade biverkningar av vaccinet är belagda med sekretess.

Vi kan också vara säkra på att ett antal människor i Sverige kommer att dö i svininfluensan. Det dör tusentals människor varje år av den vanliga säsongsinfluensan.

Jag är också övertygad om att svininfluensan under hösten och vintern kommer att drabba oss på bred front. Om ett halvår har vi facit och kan börja utvärdera vad som egentligen hände.

Nä hos oss blir det som vanligt inga sprutor. Nä ska nog se mig om min säng står kvar, sjukligt trött (fnissar, jag e ju sjuk) måste försöka få lite skönhets sömn och då tar det ju ett tag, menar jag. ;) Ha det så gott goa vänner och var rädda om er. Ni är värdefulla...GLÖM inte det :D

SES I MON...

Inga kommentarer: