19 oktober 2009

Måndag 19/10

Måndag igen och en ny vecka har börjat. Sak försöka ta hand om mig själv lite mera så att jag blir av med förkylningen, är lite bättre i dag dock. Blir till att sova tidigare och vara varmt kläd, god mat och ta det lugnt. inget stress, inga måsten utan jag tar det som det kommer. Nu låter detta så otroligt bra, men ni som känner mig vet att jag har svårt att koppla av om inte allt är där det ska vara och så vidare. men försöka kan man ju alltid. Har varit en lugn dag på förskolan, varit på den lilla avd med små pluttarna, de är för goa. vi har en som härmar oss vad vi än säger och det låter så gulligt när orden kommer ut på det ena eller det andra sättet. Men de lär sig så otroligt mycket massor varje dag, mins mina egna barns första ord. S sa MU högt och tydligt en dag när vi var på kyrkogården i ålem och pekade på korna, jag blev hel paff. hon hade sagt mammmma och paaaaapaaa flera gånger men inte så där bara . p sa bil väldigt tidigt och var så stolt. härliga minnen tur att man har dem. Mins så mycket från när de var små och hur underbart det var, nästan jämnt. finns inga perfekta föräldrar. P hade en period under ett år som han skrek mellan 23-02 varje natt, slutade med att jag sov sittande i soffan med honom sovande stående, då funkade det. idag undrar jag lita så där hur man orkade. är en tjej som jag lärt känna på bloggen och facebook som troligtvis ligger på förlossningen just nu och jag minns hur det var men mest mins jag det ögonblicket när sonen kom upp på magen och man såg in i hans ögon första gången, liksom Hej här är jag typ :D Vilken kärlek. Vet att hon kämpar och har det jobbigt men vet också att hon har ett otroligt stöd i sin man som verkar vara en på hundra, så det kommer gå kanon. jag har gissat på denna dag med så jag hoppas HON kommer nu med ( jag tror att det är en hon ). Hua det låter som att det vore min dotter som skulle föda men när man fått vara med sen första dagen typ så blir man fängslad, man vill så gärna höra hur det går mm. Ikväll ska jag på ett möte med jobbarkompisarna, är en stor fördel att vara student och få följa med på dessa, som vikarie får man ju aldrig det, tyvärr. har kommit underfull med att man missar mycket som vikarie och jag hoppas verkligen att jag får ett jobb efter nästa jul då, Så jag får gå på alla mötena ;)

Svar: Nettan

jag skrev ut en hel bunt med papper som S sedan fick läsa och stryka under på det som stämde in på henne, och när hon läst, så sa hon bara att allt stämmer mamma så är det precis. Vi har testat henne både på Gluten och mjölk men det visar inget, hon blir även väldigt sjuk när hon äter fisk men det visar inget på test. Så nu hoppas jag att Carsten tar tag i det för hon kan inte ha det så som hon har det, med ständig värk mm. Går man in på symptom på den länken som jag la ut och läser det så stämmer allt in på henne. Jag hoppas faktiskt att det inte är det men lika bra att kolla upp det.

Nu ska jag ner och krama om sonen som inte mår så bra, gått hem från skolan (gillar jag inte )så nu ligger han nere framför tv och tar igen sig.
Har ett stort problem, ska man låta sonen ta sprutan eller inte? Det lutar åt NEJ men så hör man så mycket och då blir jag osäker, men det blir nog nej ändå. har tills på fredag på mig att bestämma...

Hur ska ni göra mer era barn?

Inga kommentarer: