6 oktober 2009

Tisdag 6/10

Ont i halsen/ kli i halsen, värker både här och där, ret hosta och snörvlig..hatar att vara förkyld men kan ju knappast vänta mig något annat. Har man inte varit ute i en barngrupp på väldigt länge så är man VÄLDIGT mottaglig för deras baciller :/ men det är bara att gilla läget och fortsätta tills febern kommer, då ger jag upp.Idag har varit en kanon rolig dag, varit på med de mellersta barnen och vi var på utflykt till "SYLTEN" ( fråga mig inte varför det heter så, jag vet helt enkelt inte) Är ett område i mönsterås hamn, våt marker typ, härligt ställe. Har vetat att det finns där men aldrig gått där :) det fick jag idag med ett gäng härliga ungar, solen sken och vi fick träffa Barbapappa..hur många av er har gjort det igentligen? Dagarna går fort och nu när jag observerar hela tiden så går det fortare än vanligt, har snart gått igenom alla barnen en gång men ska kolla mera. Det är väldigt intressant vad man får se när de tror att man gör något annat :)Cyklade hem och insåg att mötet jag skulle på inte är i dag, så underbart jag kan vara hemma och bara vara, jag ska verkligen vara det med. Tänkte renskriva lite papper och sånt från dagen och påbörja min Rapport lite, så fort jag får igång det desto snabbare blir den klar.Fick dock ett riktigt ryck, jag bakar bullar !! menar jag ska ju inte göra det för vi äter ju bara men blev så sugen när Nettan hade bakat och jag fick se dem med, inte bra men gott ska det allt bli, det tycker vi alla. får väl frysa resten. Är bara på en halv liter så de går nog snart åt.
S sitter och tittar på en film, blir förbannad bara av att sitta bredvid och höra vad de säger. jag är så glad över att jag inte levde på 1800 talet typ, vilka jävla svin dessa män var då. Filmen heter The Duchess och kom 2008.Ja jag blir så arg men det hjälper ju inte för jag blir bara så förbannad. Hur kan någon annan bestämma över någons liv så? vem kan säga åt någon att lämna bort sitt barm? Ett barn som är avlat av kärlek..nä måste lämna det ämnet. Nu ska jag baka bullar :D

Inga kommentarer: