12 oktober 2009

Måndag morgon, förmiddag, lunch, eftermiddag osv....

Viket väder, idag när jag vaknade var det HÖST och det med råga. Vinden ven runt knutarna och regnet öste ner. jag gillade mitt utgångsläge med tanke på cykel som färdmedel, men som en viss kvinna en gång sade till mig ;) DET FINNS INGET DÅLIGT VÄDER BARA DÅLIGA KLÄDER. Alltså fram med allt jag hade och på med det och iväg...det gick men blöt var jag. Sonen fick skjuts av S så han var torr hela dagen och det var poängen. menar jag kan hänga in mina kläder på förskolan och torka dem men han ska sitta i skolan med våta kläder hela dagen, nä sånt gillar inte jag. Och vill ni säga att jag skämmer bort mina barn så får ni tycka det för det gör jag så gärna ;)Men för att gnälla lite då :/ det var hemskt kallt att vara ute på förmiddag med barnen, vi frös så att vi höll på att gå in igen men skam den som ger sig. vi fixade ett litet step up program så där med sandlådan och barnen hängde på, vi fick sannerligen igång en eller två små stackars frusna tår. jag kommer dock ha träningsvärk i morgon då jag inte är van vid step up ;) men det bjuder jag på för lite värme.
Resten av dagen har gått fort, var med om en rolig sak dock vid maten. Vi satt ett gäng runt bordet och barnen pratar och allt är bara bra, då får jag lite frågor om Partyt som jag var på i lördags av de andra två tjejerna. Jag försöker då prata med fina ord och så man gör när små barn är i närheten och helst inte ska förstå vad man pratar om men men vilka öron en tjej fick, såg nästan hur de växte. Vi fnissade för fullt vi vuxna när jag skulle berätta och fick använda mig av både gurkor och morötter och rullen till hushållspappret, ja ni förstår till slut skrattade jag så att jag var tvungen att sluta för jag såg såna roliga bilder framför mig när jag skulle berätta. Barnen trodde nog vi var ganska så knasiga när vi flamsade som vi gjorde men kul hade vi ;)De tyckte jag skulle ha ett sådant party, de verkade väldigt gärna vilja komma och kolla in alla leksakerna ( fnissar) får väl fundera lite på det.
Började ha lite ångest för att cykla hem, blåser kallt och jag ville inte men jag slapp :D S ringde och tyckte att vi skulle handla lite kött och kyckling för det var billigt nu så hon kom med bilen, ingen är gladare än jag som slapp cykla. hemma berättade hon att huset var nu städat, både uppe och nere, diskmaskinen var tömd och ifylld, hon hade gått igenom alla garderober och skiftat sommar och vinter sakerna, gått igenom alla skor mm och sedan rensat ur P bokhylla som han inte vill ha längre. Snacka om energi inte för att jag klagar eller så men det var så skönt att höra det och veta att jag slapp :) Sånt gillar jag ( jag kanske e en hemsk mamma i allafall)nu är det snart matdags och nu är jag ännu hemskare för idag blir det pizza, inte för att de misstycker och S och jag ska dela så det lär inte bli så hemskt dyrt heller, jag e en dålig mamma som inte lagar mat till mina stackars svältande barn ;) nä skämt åsido ibland är det skönt att bara göra sånt som man inte brukar och skita i det som är bra och så vidare. barnen är nöjda och jag med det blir så bra sååå :)
Ikväll ska jag på ett möte, gillar inte möten igentligen vill vara hemma om kvällarna. Men detta ska bli intressant. Under en lång tid ( flera år faktiskt) har jag funderat på att nattvandra, jag har pratat med dem flera gånger och jag tycker det är en bra sak och att flera föräldrar borde göra det. Min egna son är väl inte speciellt överlycklig över det men han är ju aldrig ute ändå så nu ska jag gå och höra på dem och så, behöver inte bestämma mig ikväll. Jag tycker det ska bli väldigt intressant.ser fram emot det:) tycker det ska bli kul att träffa M med, vi har pratat om att träffas så länge nu att det snart känns pinsamt men tiden bara springer iväg både för henne och mig så därför ska det bli kul att ses även om det inte är en fika, det tar vi en annan dag:) Detta är min dag har varit väldigt underbar med ett helt gäng ungar som driver en till olika tokigheter men som jag älskar över allt annat, jag gillar mitt jobb alltså :D

Ha nu en kanon kväll med detta underbara väder, tänd en brasa (om ni kan förstås) ta en kopp the och njut framför tv ( som troligtvis bara visar skit som vanligt)kryp under filten och älska läget för när det är höst är det så man ska gör...kramizar till er.

Inga kommentarer: