4 oktober 2009

Söndagens tankar 4/10

Så var det söndag igen då..tiden bara rinner iväg. Jag sov faktiskt ända till 10 idag, är nog rekord men skönt var det. Har haft näsblod i natt igen och varit vaken titt som tätt så det var nog orsaken. Killarna la sig hyggligt tidigt i natt, runt ett tror jag bestämt men sover det gör de än, och kan nog göra hela dagen. Men eftersom jag är den elaka mamman så väcker jag dem snart ( ler elakt)Har lite planer för dagen, ska dammsuga och plocka i ordning, tvätta lite och förbereda för middagen kl fyra. Sen ska jag bara vara. Vill gå en promenad men vet i sjutton om jag ger mig ut i blåsten, trodde att huset skulle lyfta i natt men det var presenningen som gav upp, så älsklingen får upp på taket och laga, vill inte ha översvämning i garaget igen. På tal om garaget, nu i veckan kommer takstolarna :D har det tagit tid eller? Så nu blir det till att be om vackert väder nästa helg så de kommer upp och vi kan börja snickra, vi säger jag ( fnissar) jag ska då inte snickra, jag tar hand om målningen istället. Den är på bra höjd över marken..alltså på backen. Gillar inte höjder så värst mycket. Hoppas bara att vi kan få lite hjälp av några, har fått lite löften så jag hoppas att de håller det, annars kommer det bli väldigt jobbigt för maken att göra allt själv.
Idag är det kanelbullens dag och jag ska bjuda på det till fika tänkte jag, ska handla dem på Statoil. Har inte bakat på evigheter skulle gärna men vi äter ju konstant upp dem och det behöver vi inte just nu då när vi kämpar mot vikten. För min del går det väldigt bra, har nått en vikt jag inte vägt på 10 år, känns bra att ha gått ner en hel storlek, fast på sistone har jag fuskat en hel del så vågen visade lite upp nu sist men vad fasen man lever bara en gång och huvudsaken är att man lär sig äta rätt. Jag kommer alltid att äta för jag är tokig i mat men man kan ju begränsa mängden man trycker i sig, använda magen i stället för ögonen :)
Nä nu ska jag surfa runt lite på alla bloggar en stund till sedan ta tag i livet, väcka barn mm. Ha det så bra :D

Inga kommentarer: