31 december 2008

GOTT NYTT ÅR 2009

Sovit skit i natt men desto bättre i morse, vaknade 9.30 sent. vet ej varför jag inte kan somna det är väldigt irriterande i allafall, har inte gjort så mycket idag, S jobbar och P har varit i garaget med K nästan hela dan, Jag tog en lång promenad och lämnade shaken hos dottern, pratade lite om kvällen hemma hos B. Det blir en annorlunda nyår i år, hälften av de som vi brukar vara kommer ej pga av olika orsaker känns trist. Vi ska vara hemma hos B och sedan gå ner till hamnen och skjuta raketer där, det har vi inte gjort sedan barnen var små men har hört att det är mycket folk som går dit så vi får nog se fyrverkeri i allafall. har bakat min paj som jag ska ha med i kväll, har aldrig gjort den förut men det luktar gudomligt. Det är inget vidare att stå och laga mat när man inte får äta själv, jag blir tok hungrig när jag står i matoset :( är bara att se glad ut och shaka, blev en banan drink och den var väl så där, hittills har bara choklad varit okej, och den varma grönsakssoppan smakade som varma koppen och det var gott med värmen, saknar varm mat. Men jag ska genomföra detta och sedan fortsätta, har inte ätit mjukt bröd heller och godis bara tittar jag på det är nog det svåraste att låta bli, choklad :)Ska snart hämta dottern vid Algots sedan vet jag inte om hon ska ut, det hade tydligen ändrats lite i planeringen så hon var tveksam nu till om hon skulle ut men båda ungarna är välkomna att vara med oss men förstår att det inte är så kul när polarna är ute och festar järnet. Det där med kompisar är ett stort problem här hemma just nu och jag blir så trött på allt som rör det, ska man skita i det? eller ska man lägga sig i? just nu vet jag verken ut eller in men det får vara nu för jag orkar inte ta det med just nu kanske i morgon nä vem fasen vet...


Önskar att jag var i Australien med min familj och slapp allt som är runt omkring oss just nu och bara hade det roligt och att alla mådde bra, jag hoppas verkligen att nästa år 2009 blir ett år där det vänder för denna familj och livet blir lite lättare, tycker faktiskt att vi förtjänar det men vem vet inte jag i allafall. Sonen sitter och lyssnar på Nyckelbacks nya låt Gotta be somebody, den är så himla bra och texten är kanon, kan höra den om och om igen ibland kommer det en låt som man riktigt fastnar för och denna är en sådan.



Nu önskar jag er ett riktigt GOTT NYTT ÅR så återkommer jag år 2009

Inga kommentarer: