24 december 2008

God Jul

Idag är då dagen kommen som vi alla väntat på, barnens ögon tindrar och förväntningarna är höga..nä vänta lite. Ja visst är det jul men mina ungar sover inga tindrande ögon här inte. Gick upp idag och bakade scones, konstig önskning av dottern, ingen gröt utan scones? Ja ja det var väl gott men kändes lite konstigt måste jag säga.Blir gröt i morgon i stället. I dag väckte maken mig med orden, du älskling det snöar ute. Blev så glad för de futtiga snö flingorna bästa julklappen, tyvärr finns det ej så mycket kvar men bara det är lite vitt så är jag nöjd. Ja allt är klart för idag trodde aldrig det skulle bli det eftersom jag går i dvala, men skinkan och janssonen fixades i går, allt annat ligger på tinning.Klapparna under granen och jag är inte stressad ett dugg så allt är bara bra. Ska ner till Ålem nu och tända gravarna hos mamma och pappa och önska god jul, önskar att de var hos mig i stället men men. I går var vi i Timmernabben och spelade julspelet med släkten, det var en trevlig kväll med skratt och paket jakt. Hemma runt 21 tiden och då spelade familjen kort, inte så vanligt, dottern stupade i sängen med hög feber och ont i huvudet sonen och maken framför tv och jag i sängen och såg en Jane Austin film på ettan eller tvåan, gillar det där engelska romantik dravlet man behöver inte tänka utan bara titta, var väl allt jag orkade med just då.Ha nu en riktigt god jul och glöm ej Kalle anka, ät en massa god mat och andra onyttig heter det ska jag göra.

Inga kommentarer: