10 december 2008

Otroligt duktiga vi är....

Idag har vi varit så otroligt duktiga i min grupp, vi har fixat i ordning vfu projektet och även geo projektet. Känns kanon. Är så himla glad att jag är i den gruppen som jag är, får kanon stöd. Vi fick också veta hur vi ska redovisa på fredag och det blir i tvär grupper, så jäkla skönt att slippa redovisa inför hela klassen, det går det med men skönt att slippa. Snöade när vi åkte hem, önskar att det kunde bli så kallt att det låg kvar men snö till jul det kan vi glömma, men man börjar bli van.
I morgon ska jag slå in julklappar, måste är rädd att barnen ska hitta det som jag gömt, i oförsig tror jag inte att de skulle leta.
Maken står med huvudet i avloppet i kväll med, han har fixat en grej som rörmokare har och det ser ljust ut :)Man upptäcker när man behöver vatten hur svårt det är att vara utan. Man inser hur beroende man är av det vanliga dagliga, kanske skulle vara nyttigt att pröva på ett fattigt land, liksom byta plats man kanske skulle uppskatta det man har mer än vad man gör då. Fast jag uppskattar allt skit som jag har, så mycket så det är svårt att göra sig av med det. Fick plocka ut allt från förrådet i går och hittade gamla brev och foton, skit kul att kolla och läsa men vad ska man ha det till. Har en hel del böcker med, både barn böcker och typ deckare, funderar på att slänga ut en annons på blocket och sälja dem för vad ska jag ha dem till, jag läser dem ju inte. Är någon intresserad så kan ni bara hojta till så kan ni få veta vad det är för böcker. man kanske skulle ställa sig på loppis i B-måla och sälja lite skit? tål att tänkas på. Har stått där en gång och det var lönande.
Alla bakar jul godis utom jag känns det som, verkar krångligt. Jag skulle vilja göra knäck men vågar inte vet ej varför alla säger att det är så lätt, kanske ska leja ut det åt någon annan för gott är det att ha på jul afton och snaska på ;)
I kväll är det då Bonde söker fru igen då, det börjar bli spännande nu, vem åker ut i kväll? Sen blir det då lite Grey Anatomi, får försöka sätta mig in i den serien nu då när Cityakuten sjuder på sluttampen, gillar den med men ingen är som cityakuten.
Ska mangöra någon nytta, kan ju starta en maskin tvätt det sköter sig ju själv. Nä jag skiter i det ska slappa....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kan du tänka dig - JAG har gjort massor av julgodis i år. Det var skitkul. Albin sålde till klassen på Nabbens lilla julmarknad. Det var så kul, så jag gjorde ännu mer sedan. Allt är slut. Jag har ättesmarriga och framförallt lätta recept, som jag kan maila dig.

Lotta sa...

Vad duktig du är, jag vill men har ingen ork men skicka recepten det kanske piggar upp mig lite. Kommer ner och fixar det du messade mig om snart.