2 december 2008

Tisdag kväll ....

Ordet reflektera stör mig och även ordet analys, varför ska man göra ett arbeta och sedan skriva en analys el reflektion? När jag har skrivit ett arbete och känner mig nöjd så är det bara det värsta kvar, vad tycker jag om detta? Jag tycker bara så jäkla skönt att det är klart, nä då ska man sitta och bre ut och tycka en massa. Skit skumt, tycker det räcker med själva arbetet det är jobb nog med det. Dottern har skrivit ett arbete om judendomen och ska nu då skriva en reflektion, hon kan inte för hon är då inte intresserad av judendomen utan gör bara sin läxa, varför ska hon då skriva en massa om judendomen som hon inte tycker eller kan nåt om igentligen, fattar inte dagens skola, och det jäkligaste är att jag utbildar mig till lärare (dock ej i skolan, skönt nog)Nä i dag är det inte lätt att gå i skolan jag förstår barnen mer och mer faktiskt.
Det är kväll nu och jag har hunnit med en hel del, även lite mer än jag planerade, middag avklarad, diskat, startat en maskin tvätt, läst alla läxorna, stryper snart sonen som vägrar stänga av datorn och plugga till sitt prov (GRRR).Jag har försökt hjälpa dottern med detta reflekterande men vet ej om hon blev klokare. Nu sitter jag här och har inget att göra helt plötsligt, ovanligt. Är med i en tävling hos Charlotte perreli som jag tycker ni ska anmäla er till, man kan vinna en resa för två till S-holm, bo på hotell och se hennes show (kanske inte min stil precis men det är gratis)Man har en heldag i storstan och kan handla julklappar mm. Är den 20/12, anmäl er, inte ofta man kan flyga till storstan på någon annans bekostnad.Chansen är inte så stor att man vinner men man kan ju försöka i allafall. Det är ganska kul med dessa tävlingar, man kan ju faktiskt vinna ibland (dock har jag ej gjort det än). Men skam den som ger sig ;)
Inget på tv i kväll, vad ska man göra då? Jag är faktiskt uttråkad, det händer inte så ofta har liksom inget att göra...

Inga kommentarer: