30 december 2008

Och nu då....

Om 37 minuter går vi in på årets sista dag, otroligt att ett år kan gå så fort. Vet ej riktigt om jag gillar takten men har väldigt lite att säga till om så det är väl bara att gilla läget. Jag har haft en perfekt dag, lugn och harmonisk, hann woka och äta med, super gott var det, åt bara grönsakerna och kycklingen och blev mätt. Gästerna kom flera än vad jag hade förväntat mig, alltid lika kul att se alla sina nära och kära hos sig, har inte så många kvar känns det som (lite sentimental just nu) tyvärr dök inte syrran upp men det visste jag ju men det hade varit roligt ändå. Fuskade faktiskt lite åt en saffrans bulle och en nobless kaka, så gott var det det bara smalt i munnen. Nu får jag dock lida för det för nu är jag söt sugen igen. Fick många fina paket, är super nöjd. Fick strumpor av B, en kastrull av svärisarna, triss lotter av min kära farbror, en bio biljett av W och pengar, innan hade jag fått underkläder av min kära familj. Jag är nöjd, hade inte önskat mig något och hade därför inga förväntningar heller, ganska så skön känsla. Det viktigaste var att det kom någon, att någon bryr sig, det är viktigt med folk omkring sig känner jag. Känner ibland en rädsla att bli ensam vet ej varför och jag är det inte heller men ibland kommer det krypande och jag mår skit, känner mig otillräcklig vill så mycket, bryr mig för mycket och förlorar hela tiden, skit jobbigt är det. Det finns inget jag kan göra utan le och hoppas det blir bättre, oftast blir det det också, oftast. När gästerna åkte hamnade S och jag i soffan, vi tittade på Mona Lisas leende med Julia Roberts, det är bra fy fasen vad glad jag är att jag inte levde 1954, vilket öde tvingas gifta sig, tillbe någon annan som behandlar en som skit och man måste bara tåla det, hatar sånt vi kvinnor är inte på nåt sätt sämre än männen men på den tiden var man bara ett objekt som kunde behandlas hur som helst, jag är glad att jag slapp uppleva det. Filmen är bra, bättre än många, bra skådisar och jag gillar handlingen med. I morgon är en ny dag och jag vet ej hur jag ska möta den men det kanske klarnar i natt om jag får sova....

Inga kommentarer: