22 december 2008

Vart tog tiden vägen då...

Var tog denna dagen vägen, undrar jag lite smått. Klockan är redan 18.33 och jag har inte hunnit allt som jag ville, sabla julklapp det är dennes fel. har hittat en sak som jag då ville ge dottern men fanns den i mönsterås? nej, självklart inte så det blev då en tur till Kalmar, idag igen. Fick med sonen och det var en trevlig omväxling att ha honom med, vi skrattade mycket han är lite halv tokig tror jag allt ;) Kom in till Kalmar och åte dit jag skulle och fanns den där NEJ självklart inte, efter 4 olika affärer höll jag på att ge upp men eftersom vi var i Baronen gick jag upp på Clas Ohlssons och där fanns den lite billigare med, ibland ska man gå dit först tror jag .Svärmor ringde och man kan ju undra, hon skulle köpa en sak till sonen på JC men hittade inte affären? hon ringde och frågade om de hade flyttat?? men hallå, du var ju i affären som ligger vägg i vägg (MQ) hur kunde du missa den?? ja hon hittade den inte skulle det vara ett stort J och C frågar hon då? ja självklart, nä det hade dom inte sett men nu när jag förklarade så trodde hon att det kunde vara affären med alla jeansen som hon sett, gud give mig styrka, tänkte jag när jag stod utanför JC, omöjligt att missa i mina ögon, vi får väl se om det blir något från den affären. Sedan sa hon att om P då ville ha något så kunde jag luska lite om det och jag visste ju att ett par jeans skulle sitta fint, in på New York och visst rea 299 blev ett par som de betalar, fint det :)Skiter i om han vet vad han får för om det är nåt som behövs är det bättre att prova än att åka in och byta eller hur? Det är ganska mycket rea på G redan märkte jag, men med en tom plånbok så kan man inte shoppa, funderar dock på att köpa mig en varm lite längre vinter jacka måste ha nåt när man ska vara ute länge. Hem då skit trött, Middag mm pannbiff m sås och potatis säger sonen okej tycker jag och stönar invärtes det tar liksom en stund att göra det men visst, maken sattes i arbeta genom telefonen så det var bara biffarna kvar när jag kom hem, nu är det bara disken kvar men det är snabbt löst, har ju "bettan" (diskmaskinen :D) ju bara att lasta in och starta, bra uppfinning.Men nu kan jag då säga att granen är inte uppe, jag har inte bakat någonting så det jag planerade har inte hänt dock har jag fått in skinkan i ugnen och tvättat 2 maskiner, varit i Kalmar och fixat middag, är ganska så nöjd ändå, resten hinner jag i morgon men granen SKA upp i kväll......

Inga kommentarer: