22 december 2008

Jul stämning.. någon som sett den?

Idag ska jag försöka hitta lite jul stämning då, vet dock ej hur. Ska fixa fram granen, ungarna får fixa den och sedan tänkte jag baka lite jul goda kakor, blir de bra lägger jag ut receptet annars glöms det bort. Måste ta en sväng in till köpingen med för att se om jag kan fixa den sista presenten, sedan får det faktiskt vara för allt är billigare efter jul, bättre att handla då.Låg länge i går kväll innan jag somnade och funderade, vet inte varför men det är mycket tråkigheter i mitt huvud just nu mycket negativa tankar och så vill jag inte ha det, idag ska jag bara tänka positivt (hur nu det ska gå då)Måste ändra på mina tankebanor. S är vrål förkyld och ont i halsen, typiskt nu när det är jul, men det blev väl så efter ute kvällen i fredags, för mycket frisk luft kanske ;)
I lördags kväll hade vi det kul, var det gamla gänget som träffades igen efter en lång tid, vi åt gott B hade gjort sin goda varma smörgåstårta, underbart gott, sedan satt vi och pratade innan kortleken kom fram, spelade ett långt parti kort/lång, det tog aldrig slut, jo då bara skojar. Vi var nog hemma igen runt 12 tiden tror jag. Var en kul kväll :D
I går hade resten av min familj en tv dag, de följde en serie som gått nu hela hösten men vi har aldrig lyckats se den färdig någon gång, nu satt de hela dagen och såg alla avsnitten på en gång, jag ja städade grundligt på övervåningen, det bara glänser nu ;)Nä skoj då, men det är skönt att veta att det är rent och snyggt över jul. Nä baka var det väl på schemat just nu....

Inga kommentarer: