3 december 2008

Smärta och olika tankar...

Har så jäv.. ont i min mage, jäkla magkatarr. Skolan knäcker mig långsamt och gör inte den det så gör sonen det. Han har mängder att ta igen i skolan men bara skiter i allt, sitter bara vid datorn och spelar Wow, funderar skarpt på att sätta i ett föräldralås i hans dator, men tycker samtidigt inte jag ska behöva det. När växer pojkar upp igentligen??? Är så trött på allt. Idag fattade jag faktiskt något under matte lektionen, helt otroligt. Jag har förstått en sak på nästan en hel termin och det var för att han gick igenom gamla sätt att ställa upp tal. Hemskt eller hur? Alla dessa sätt som man lär sig på och när de väl sitter ja då ändras de...så trött på allt. Mycket trött nu känner jag.
I morgon är det en jobbig dag, är precis 9 år sedan mamma dog. Ska åka ner till kyrkogården gården i Ålem och tända ett ljus för henne, har tänkt på henne en hel del på sistone, blir så när jag inte kan sova. När hon gick bort då 99 så sov jag knappt på en vecka och när man inte sover hinner man tänka en hel del, både bra och dåliga saker.Ibland undrar jag hur det hade varit om mamma hade levt idag? Hur hon hade mått och hur våra liv hade sett ut? många frågor men inga svar, ganska så van vid det men man undrar ändå. Men på nåt sätt känns det ändå som att det har landat lite, man har fått lite distans till det, fast syrran sa idag att man accepterar det nu det gjorde man inte förr, då var jag mest arg för att man inte fått säga adjö och så vidare. men konstigt nog så går livet vidare, man tror att allt bara stannar men så har det gått en dag, en månad, ett år och plötsligt så är det 9 år. Ja jag saknar henne väldigt mycket ibland men dagarna går och nu är hon ett underbart minne som jag plockar fram när jag vill. Minnen är bra att ha, börjar få en hel del nu och det värsta är att man glömmer en del med, inte bra.
I kväll är det lite tv då, bonde söker fru och Greys Anatomy, har tänt en brasa och tänker njuta, tycker jag förtjänar det. känner mig verkligen nere idag hoppas det går över tills i morgon är en jobbig känsla....

Inga kommentarer: