26 december 2008

Idag är det en sådan där dag när inget händer. Fick min julgröt idag i allafall smakade mums med skink smörgås till. Har städat upp lite efter kalasandet i går var inte så farligt men skönt ändå att ha det gjort. S är lite piggare idag men däremot har både maken och jag börjat att nysa och känna oss hängiga, skulle ej förvåna mig om vi snart ligger vi med. B kom förbi och vi gick nynäs rundan, var kallt men skönt. Har ätit så mycket att jag känner mig som en jul gris, ska ta tag i det nu. Fick en maskin i julklapp som jag ska arbeta bort lite överflöd med, pilatesen börjar vecka 3 och sedan blir det promenader och simning, bra att ha en målmedveten strategi, förhoppningsvis håller jag mig efter den med. Sedan hjälpte B oss att minska ner vårt matförråd, det tråkiga är att det finns mängder kvar ändå. Nästa år ska jag bara laga hälften av vad jag brukar. Vi spelade tåg spelet och sedan en kort /lång hamnade framför tv, B åkte hem och vi andra såg på Camp rock och sedan Eragon, bra båda två på sitt sätt, sedan somnade maken och dottern la sig med, sonen hamnade i landet World of warcraft och sitter nog där halva natten om jag känner honom rätt. Jag skulle behöva lägga mig men är då inte det minsta trött, är bara jobbigt att ligga och snurra i sängen när det ligger en och sover bredvid, väldigt irriterande. I morgon blir det en tur in till Kalmar och rean, ska försöka hitta mig en jacka, behöver en längre och varmare en den jag har är sugen på en jacka typ den på bilden, hittade en för 800 dagen innan julafton men tänkte att den tar jag efter, nu är jag dock tveksam om den finns kvar, är så typiskt mig att göra så men men jag får se i morgon om turen står mig bi. Nä nu får jag nog krypa ner annars orkar jag inte med morgon dagen.

Inga kommentarer: