19 december 2008

Ord ord ord ... vad betyder de?

Vet ej om orden riktigt har kommit tillbaks men är både trött, ledsen och besviken på samma gång, undrar hur det ska gå. Idag skrev jag då denna matte tenta, det gick inget vidare kan jag säga, är glad om jag har ett rätt. Men jag åkte dit och jag gjorde så gott jag kunde, finns inget mer att göra, Jo sätta upp sig på omtentan i januari. Orkar inte tänka på mer matematik just nu nu har jag lov och det ska bli så skönt inga tider att passa, inga böcker att läsa, inga tvång och måsten, bara vila och kanske lite skojiga saker som händer. Det har jag sett fram emot en längre tid nu och jag behöver det känner jag för jag går på knäna orkar knappt vara uppe alls vill bara sova och det är fel. Man ska inte behöva känna så här men det gör jag när det blir för mycket, högskolan tror att man har hur mycket tid som helst, 40 tim har vi studietid men de vill gärna att vi pluggar 40 tim på fritiden med och det är tekniskt omöjligt, finns ej så många timmar på ett dygn sedan har man faktiskt familj med och barnen tar tid. För mig kommer mina barn i första hand och därför lider jag lite extra idag för sonen är så ledsen, är lov och ledigt och han hade pratat med några "kompisar" (är inga kompisar kan jag då säga)De ska lana och träffas under lovet när han frågade om han fick vara med och lana och umgås sa de rätt ut att de ej ville ha honom med att det var fullt, okej fullt kan det vara men har man fått lov att vara med tycker jag det är taskigt att säga nej och ta in någon annan.jag vet att de så kallade kompisarna tycker att han är "jobbig" men ingen vill säga till honom vad de retar sig på så han kan ändra på det, hur fasen kan man ändra på nåt då? Jag vet att han försöker ändra sig men svårt när de behandlar honom så. I kväll är det "fylle" fest hos en klasskompis till honom och han frågade om han fick titta förbi men icke, han dög inte. Tycker dagens ungdomar är elaka mot varandra. Jag är dock glad att han inte dricker och står för det men det kanske är därför de är elaka, för att han vågar stå emot och inte göra som resten. Däremot ska dottern ut i kväll med ett stort gäng, det tycker jag är kul. Hon är väldigt glad och sprallig för denna kväll och jag hoppas för hennes skull att det blir skoj. Själv ska jag ta det lugnt i kväll och bara vara, orkar inget annat, hjärnan är totalt tömd efter en tenta. I morgon dock ska vi träffas i det gamla gänget och äta lite och spela spel, det ser jag fram emot är väldigt länge sedan vi gjorde nåt sånt.
Nu ska jag slå in lite julklappar innan dottern kommer hem, börjar bli färdigt och det känns bra, vet ej längre om jag vill fira jul, känns bara jobbigt med allt stress. Nä jag menar det inte älskar julen bara deppig just nu.....

Inga kommentarer: