25 december 2008

Nu är julen över då eller?


Vaknade i morse och undrade vart julen tog vägen? man stressar i flera veckor och paniken bara växer men för vad, mat finns det ju alltid i överflöd, skulle kunna få en hel arme mätt med det som trängs i kylskåpet. men det var en lugn kväll i går och bara det är skönt. Vi åt efter den traditionella Kalla Anka som jag som vanligt missade en bit av för att jag glömt göra sillen men sånt är livet jag vet ju vad som är med så jag överlever. Men annars så är Kalle helig. Vi åt som vanligt väldigt mycket och blev propp mätta. Men jag försökte ta bara lite men ögonen vill alltid mera märker jag :(
Sedan var det slapp i soffan en stund innan klapp utdelningen. Fick min klocka som jag önskat mig och lite annat smått och gott, ungarna var nöjda och det är huvudsaken, julen är till för barnen (men det är alltid kul att få paket)Sedan blev det efterätt och kaffe sedan hamnade vi i soffan igen, ungarna tog en film nere och vi såg slutet på Apollo 13, och de lyckades landa denna gången med...

Det var lite vitt på backen med och det gör en hel del, önskar dock att det kunde vara så mycket som på bilden, älskar snön när den väl är här och ligger stilla, inte att skotta undan den dock :D. Nu ska jag ta en välbehövlig promenad, känner hur maten fastnar på höfterna, inte kul.

Inga kommentarer: