28 december 2008

Söndag..

Jag har blivit veckovill, inte bra att vara ledig så här mycket. Men skönt har det allt varit, har kopplat bort skolan totalt, inte brytt mig sedan den 19/12 men i morgon ska jag ta tag i det igen, har ju en uppgift och det vore skönt att ha den avklarad. Idag fick jag värsta rycket, har städat ur alla våra garderober i sov rummet, både de över och de stora. Vad skit man samlar på sig, när jag sorterat och fixat så var det betydligt mindre och det var bättre staplat med. Duktig jag är, önskar bara att jag hade en container utanför så man kunde slänga det direkt, nu får det bli en sväng till tippen i morgon, för iväg med det ska jag inte ner i hobby rummet. Har gjort det till en ful ovana att sortera och paketera för tippen sedan bärs det ner "så länge" och glöms i hobby rummet. Det är ganska så staplat där nu men i morgon ska en hel del ut, kanske det går att spela pingis igen man kanske ser pingisbordet om sakerna försvinner. Sedan tog maken och dottern och lilla jag oss en tur, blev en ganska så lång promenad och kallt var det med men samtidigt väldigt skönt, vi måste röra på oss mera och detta är en bra början. Nu har vi hamnat vid datorerna och tv, S gör en massa uppgifter till skolan och jag surfar runt lite allmänt, ska fixa lite tvätt och stryka det sista, det tråkiga är att det finns mer det tar aldrig slut detta tvättande..

Inga kommentarer: