5 december 2008

Jul känsla ? Var då...????

Ändrade lite färger på bloggen, måste vara lite julkänsla. Annars är det då inte mycket av den varan. Upptäckte idag att det är endast är 19 dagar kvar till jul afton, okej och hur ska man hinna med allt då? Jobbigt värre. Idag har varit en bra dag för jag behöver inte åka in till skolan. Åt frukost med båda barnen och vi pratade och hade det riktigt mysigt. S har lovat att jobba på Algots i kväll, det är bra för hon behöver pengarna, det blir en hel del när man jobbar helger (hon ska jobba helgen med) När de sedan åkte till skolan fick jag värsta rycket, har skurat hela huset, båda våningarna. Det behövdes men det är så tråkigt att städa men skönt när det är gjort. Sonen kom hem med en kompis och käkade nudlar, kul att han har kompisar nu. Han fixade även No testet igår och blev godkänd, han var så himla glad och det kan jag förstå. Det är inte så ofta han får känna den känslan. Lunchat lite jag med, lite äggröra och en korvbit, det e lagom på dan. Ikväll ska jag fixa köttfärs limpa och sås m potatis, gott. Känner mig mycket gladare idag, i går var en jobbig dag och det är skönt att den är över nu. jag åkte förbi Ålems kyrkogård och tänd ett ljus hos henne, pratade lite med kändes bra när jag åkte därifrån. Men jag har varit så nere nu i ett par dagar vet inte varför, inget är kul och allt känns jobbigt, tycker att allt är grått och trist och jag är så jäv... trött på skolan, vill bara att denna delkurs ska vara över så man kan rikta in sig på det nya nu till våren. Tror att jag ska lyda tiagirls råd och sola lite idag, behöver värmen och ljuset känner jag, tar det på promenaden sedan efter spelcafeet. Nä om jag skulle fortsätta vara duktig nu och fixa tvätten med så kan jag ta det lugnt sedan hela kvällen, tråkiga är att det är bara skit på tv. Tjingelingen :D

Inga kommentarer: