30 december 2008

Hipp hurra, det är min födelsedag...

Okej då blir man ett år äldre, känns inte som det men det är svårt att blunda för siffrorna. Jag tycker dock att åldern är något som man själv bestämmer över, visst jag blir ett visst antal år men för det behöver man inte bete sig som så. Jag är ung till sinnet men ibland väldigt trött men det får man vara. Så länge jag har ungdomar i huset vägrar jag bli gammal, eller det gör jag jämnt varför bli gammal när man inte behöver...
Blev väckt av sång och paket på sängen av tre trötta familj medlemmar, bara smirre var pigg. Hade inte önskat mig något, vill hellre bli utbjuden på mat senare men visst det är alltid kul med paket ;) Dottern åkte på att jobba ett par timmar men det är okej, det ger pengar som hon gärna vill ha, så idag sitter hon på Algots och är trevlig. K och jag gick vår promenad innan frukosten i dag med, inte lika kallt som igår men friskt, det tråkiga är att jag blev så sugen på risgrynsgröt och skink smörgås men fick shaka istället, surt. Inte smakade det något vidare gott heller men jag har själv valt det så det är bara att köra vidare med ett glatt humör :D Sonen liger med näsan i sängen än och är helt väck, vad är det med pojkar igentligen i den där åldern? de kan sova hur mycket som helst och ändå vara trötta. Ja ja det vänder väl förhoppningsvis, annars kommer han sova bort sitt liv. Har lite saker som jag planerat idag, ska baka lite sedan skriva lite på min jäkla analys (eller kanske inte) Ska fixa lite kyckling och ha sedan till woken jag tänkt ha som middag. Sedan ska jag bara ta det lugnt, tycker man kan det när man fyller år eller hur, ska dock gå till banken men det är bara roligt så det gör jag ändå. Ha en bra dag för det tänker jag ha ;)

2 kommentarer:

DeadUntilDark sa...

Grattis på DIN dag :)

Anonym sa...

Ja må hon leva, ja må hon leva...
Grattis på födelsedagen!
Jag kommer och hälsar på nån dag. Det har inte funnits tid ännu, men jag kommer...