2 december 2008

Grått och trist med regn....

Grått och trist, regnar gör det med ja det ger en verkligen jul känsla. Gick upp tidigt idag fasten jag inte behövde, skjutsade barnen + grannens barn till skolan, gillar inte tanken på att de ska sitta blötta en hel dag. Vill inte ha några sjukklingar. I dag har vi redovisning i skolan, känns så där, är ingen stor grej igentligen men jag gillar inte att stå framför 42 personer och prata + en bild skärm med de som läser på distans. Gillar inte att vara i centrum, upplever det som väldigt arbetsamt.Vet ej varför för jag kan stå framför föräldrar på ett f-möte utan problem..är nog inte så lite knäpp. Tröttheten börjar ta över nu, har inte sovit ordentligt på 3 nätter, sover vaknar, håller på så hela nätterna, funderar en massa och det mesta är bara skit saker men kan inte sluta. Hoppas jag somnar av utmattning i natt, behöver sova.Undrar varför man håller på så, menar maken ligger bredvid och sover, inga problem där inte mer än en ond hals, fick jag höra flera gånger i går kväll, mycket gnäll för mina öron. Men så är karlarna när de blir sjuka, jag slår döv örat till orkar inte lyssna det går snart över.
Funderar på att byta blogg men vet ej hur man gör, någon som vet? Tala gärna om det för mig. Nä ska steka lite kotletter nu så är maten förbered tills ikväll, maken får fixa potatisen och så är maten färdig när jag kommer hem, passar mig perfekt. Känner för att mat vägra, alltså att laga maten. Är så tråkigt att hitta på nåt , handla hem det, laga det, ingen vill ha, sedan diska. Nä fram för lite hjälp i köket just nu, eller åtminstone lite inspiration till vad vi ska äta. Tjingeling i regnet :D

Inga kommentarer: