1 januari 2009

Roligt, mindre kul sedan en perfekt kväll :)


Ja då var det ett nytt år då, 2009. Känns precis som förra mycket sto hej för så lite igentligen. Vi var hos en god vän och firade med ett gäng som har firat i hop i flera år nu, fast tyvärr så var vi mycket färre än vad vi brukar. Men vi som var där hade skoj. Vi åt en massa paj, och det var super gott. Det fanns ostpaj, lökpaj, tackopaj och kycklingpaj, alla var suveräna. tycker det är bra att göra så här för man får lite olika smakupplevelser och sedan är det perfekt att få lite nya mat/paj tips. Vi hade en musik tävling och det var en utmaning men alla klarade sig och det var en stunds utmaning. Sedan spelade vi kort och det var också kul men det blev många pauser och mycket prat så det tog dubbelt så lång tid som det brukar och vi fick spara sista rundan till efter tolv. Klockan 23.50 gick vi ner till hamnen och här blir det det ända tråkiga denna kväll. Var ca 100 personer i hamnen, mest ungdomar i de yngre åren (13-19 år?)Det var kaos, raketer fyrades av rätt in bland ungdomarna, de slogs, spydde och inte en enda vuxen syntes till, var var allas föräldrar denna kväll? Ambulansen var där en sväng och vi fick dit två polis patruller som försökte reda upp oredan. Det är hemskt att se dessa ungdomar ragla omkring, tunn klädda, och inte ha en aning om var de är, heter eller någonting igentligen.Efter tolvslaget började det dock komma lite föräldrar men det hade behövts många flera, en uppmaning, till alla föräldrar, kolla upp era barn och var de har för sig. Det finns inget barn som inte ljuger för sina föräldrar, försöker inge lite lugn och sedan är det precis tvärtom, men samtidigt är det något som alla går igenom och man kan inte stoppa det men man kan vara stödjande och säga att det var fel men nu vet du, detta har vi gått igenom och klarat oss så det gör våra barn med, även om vi inte vill inse det just nu. Vi gick hem strax efter polisen kommit för de tog tag i situationen. gick hem igen och spelade färdigt kortspelet, sedan fikade vi på en super god kladdkaka, tog bara en mikroskopisk bit men den var sååå god. Sedan satt vi och pratade och skrattade till ja halv 4 tror jag. Då skjutsade jag hem tjejerna sedan P och sedan min make och son, stupade i säng och hoppades få sova men nej då. Maken somnade bums och jag låg och vred mig kl 05.10 sätter K klockradio igång och spelar, får honom att stänga av den somnar men sedan snoosar han till 05.45 då jag helt galen går upp och sliter ur sladden. Jävla klocka. Sedan sover jag till 10.00 då väcker smirre mig och min mage skriker av hunger, bara att gå upp. Shakar och försöker vakna, fixar till mig startar en maskin och råkar få upp maken som inte är så pigg idag men han somnade om så det är lugnt nu, gick till B och vi körde upp P bil sedan gick vi därifrån otroligt väder, blev en skön promenad och nu ska jag bara slappa hela dagen, inget ansträngande alls. Blir troligtvis en film och en stor skön filt i soffan...
Ha en bra nyårsdag alla :D

Inga kommentarer: