17 januari 2009

Lördag eftermmidag...

Lördag och jag är så trött, sov till 9 med andra ord ingen sov morgon precis. men varför ligga när det bara känns jobbigt. Upp och åt frukost S kom med hon hade också vaknat tidigare än planerat. Smirre stackarn höll på att driva oss till vansinne, maten var slut och han var ju självklart vrål hungrig, men det är svårt att förklara för ett djur, de hajar inte språket precis. blev en tur till Algots och blev 400 kr fattigare på ingenting kändes det som men smirre blev glad för han fick mat. S och jag gick till minuten sedan och där var det tomt, vi fortsatte till Spelcafeet. S bjöd på lite godis, vi äter enbart nu på lördagar och det funkar bättre än jag trodde och vi handlar bara lite med för det är väldigt sött har vi märkt. Har fixat lite mat med, blev kyckling ris och currysås, gott. var länge sedan vi åt det. blev hembjudna till P och H i kväll så vi ska dit vid 6 tiden, snacka och spela lite kort kanske. det är alltid lika trevligt där :D
Hjälp S med lite skolarbete, det är väldigt knäppa frågor måste jag säga, fattar inte hälften av dem och varför behövs de när man ska arbeta i affär. ja det finns mycket konstigheter. Skulle ha tvättat men det skiter jag i det tar vi i morgon. I morgon blir sonen 16 år otroligt vad tiden springer iväg..jag blir ju gammal ju :( blir lite fika för släkt och vänner. Ibland vill jag spola tillbaka bandet lite och ungarna var små igen, det var betydligt mindre bekymmer kan jag då säga, men det är väl så det ska vara. Små barn små bekymmer stora barn stora beky.....

Inga kommentarer: