17 januari 2009

Vad vet jag.

Vem är det som bestämmer över ens liv? Varför finns det personer som tror att de alltid är bättre än någon annan? Man kan undra vart denna kalla värld är på väg någonstans, menar vart har medkänslan tagit vägen medkänsla till någon annan person. Nu för tiden tänker folk mest på sig själv eller sina närmast och det är normalt. Det är ju ens familj som man kämpar för, som man bara vill väl. Men måste man för det var en totalt skit stövel mot alla andra. Varför kan man inte tänka lite på andra med istället för att bara stövlar rakt över och skita i hur det går för dem man kliver över. Det är så mycket på denna värld som är så orättvist och vem är det som bestämmer över vem som ska lida och vem som ska må bra. Tänk om man fick en stund på jorden att ändra något! Vad skulle man ändra på? Svält, Krig, Orättvisor? Menar det finns så många olika saker som är så fel men inte finns någon sätt att få det att sluta. Snacka om att känna sig väldigt liten och värdelös när man då tänker ja jag kan skänka en slant till bröst cancer forskningen eller när man tar ett fadder barn i något fattigt land och ger det barnet en chans att komma någonstans. Men vet ni att denna lilla sak faktiskt gör en stor skillnad, för det är inte vad man ger utan att man ger eller hur? Att man visa att ja, jag har det svårt just nu men det finns alltid någon som har det värre, någon som är helt ensam och utblottad men ändå stark. Jag skulle vilja ha lite av deras styrka för just nu känner jag mig väldigt svag.

Inga kommentarer: