13 januari 2009

Trött och avslutning av matematiken...

Trött så trött, känns som att jag kunde sova dygnet runt. När P åkte idag så la jag mig igen, S var hemma och skulle upp runt 9 så jag bara tänkte värma mig och det behövdes för jag frös, väldigt mycket. Det är skönt att bara ligga där, jag somnade inte men blev bara härligt varm. I går var jag på föräldrar möte på Mönsterås Gymnasiet, var och tittade på två olika linjer men gud så svårt, stackars ungdomar hur ska de veta vad de vill bli, de är ju bara 15 år de flesta. Kommer ihåg när jag skulle välja linje med mina kanon bra betyg (inte) så kom jag då in på reserv plats och fick börja 3 veckor efter de andra, ingen rolig känsla att kliva in där kan jag säga. Men jag minns denna press att bestämma sig vad man ska bli, herre gud jag hade bara hästar och pojkar i huvudet då, ville väl inte jobba. Ville i allafall inte fortsätta i skolan två år till men det blev så ändå. Kom in på Barn och ungdom som det hette då (idag Barn och fritid)och jag klarade mig väl så där, flyttade hit till Mönsterås direkt, sa nej till ett fast heltids arbete och blev i stället arbetslös, bra val man gör va? ;) jag har dock aldrig ångrat min flytt hit ner, är ingen storstads människa, fastän jag älskar att åka till Stockholm och shoppa runt eller gå på konser men det är inte så långt det går att ta sig dit när man vill (och har pengar). Nu hoppas jag att P har en någorlunda vetskap om vad han vill gå för jag blev bara snurrig i går, mycket info men få svar kändes det som men det blir bra i slut ändan. I dag ska jag skriva färdigt min granskning och sedan skriva ihop en fusk lapp till redovisningen, tyvärr ska vi inte redovisa förrän mellan 15.20 - 15.40 så det är nog inte så många som orkar lyssna riktigt då. Hade varit bättre om vi fått redovisa i tvär grupper och kunnat diskutera varandras böcker i stället men men. Bäst att sätta fart annars blir jag väl sittande här istället. Må så gott :D

Inga kommentarer: