16 januari 2009

Tankar om lite ditt och datt....

Trött och huvudvärk, dagen har varit lång och ångestfylld. tycker dock att jag har gjort ett bra jobb med tentan och jag är nöjd, dock smög det sig in en liten tanke när jag pratade med min ena syster, hon är duktig på detta med skrivande och det lät lite som om jag missat något och sedan har jag inte fått tag på henne så nu funderar jag på det, har fått svar från läraren som bad om ursäkt igen :) att hon ska försöka läsa så fort hon kan. Men jag vet av erfarenhet att det är sällan jag lyckas så jag vågar inte tro på nåt mirakel denna gång heller. Eftermiddagen blev jobbig med, har varit jobbigt för flera än mig och jag lider för det är så jävla jobbigt att se honom så ledsen. jag vet dock vad jag ska göra och denna gång ger jag mig inte om jag så ska vända upp och ner på hela världen. Det går till ett visst sedan brister det även för mig. S har varit hos frissan och kom hem som en ny tjej, skit läcker frisyr med lockar :D hon är så fin så. Jag blir glad när hon tar fram sina lockar en annan skulle bara jubla om jag fick hälften av dem. jag insåg dock att ett besök hos frissan vore att rekommendera, det ser hemskt ut igen, men det får vänta det är mycket som ska ut innan det finns utrymme för ett sådant besök. i morgon är det lördag och vi ska sova länge :) maken ska iväg och hjälp P med en maskin så vi kan sova "Jippi"Gillar långa sov morgnar men har dem för sällan. Läste på Deaduntildark blogg att hon hade problem med barnomsorgen, inte speciellt förvånad blev jag, de har alltid haft svårt att se lång fram och att plötsligt blir alla nyfödda 1 år och ska ha plats. Alltid samma visa och sedan trycker de in för många barn på samma yta. Stå på dig säger jag bara :)
Surfade runt lite på Aftonbladet och hittade denna annons om paret Brangelina, de har tydligen för mycket fri tid så nu ska de adoptera ännu ett barn? okej tänkte jag hinner de med de som de redan har, det är nog tur att de har alla sina miljoner så det kan fortsätta rädda barn från olika världsdelar. de gör ett kanon jobb jag menar inget annat men det börjar bli lite för mycket nu, tycker jag och man får ju tycka som man vill i detta land så...
Nåt annat som jag läste var om hästen som blivit målad, det var någon köpare som ville ha en hel svart häst och köpte en men sedan upptäckte hon att hästen var målad där den var vit, men hallå undersöker man inte en häst innan man köper den och hur kan säljaren vara så dum, fattar dom inte att man ofta spolar av en häst, ja jag trodde inte det var sant men men läs själva. Nu är jag då ingen häst ägare men om jag skulle köpa en häst skulle jag ha med mig någon kunnig som kunde hjälpa mig för det är lätt att falla för en underbar varelse som en häst är och då blir man blind för fel m.m. Jag håller mig dock till att titta på syrrans son´s häst " Busan" hon är vacker hon :D

Inga kommentarer: