26 januari 2009

Det märks att det är måndag.....

Vilken jäkla dag det varit idag, morgonen var helt okej, frukost, väckte sonen, åkte till Kalmar. har haft bild och där skulle vi göra oss en färg karta, alltså fick vi sitta och måla med vattenfärg och blanda färger, skit kul. Sedan hade vi drama med Trulle, vi hade skuggspel, ja jag skrattade tills kinderna la av. Vi fick lite grejer att arbeta med sedan varsitt rum och skulle där utifrån hitta på en liten saga, blev kanon och det värsta är att vi blev filmade, det finns kvar man kan kanske få det bränt på en dvd skiva. Vi är riktigt duktiga på att få ihop saker och det ena är värre än det andra men jäkligt kul har vi. Sedan sa jag hej då och gick till bilen, satte mig i och vred om nyckeln....stendöd :0 snacka om att jag blev snopen, har aldrig hänt med den bilen, skröt så igår när dottern körde att det var minsann inget fel på venton den startar alltid mm. Blev till att ringa min älskling som genast släppte allt och kom rusande till min undsättning (inte riktigt kanske) Men det blev en kalla halvtimme ute på en parkering men jag hittade en annan tjej som också hade strul med sin bil så maken hjälpte henne med men hon fick bogsera och det slapp vi, batteriet var urdraget konstigt nog, hade inte ens stereon på in i morse. Ja vid såna tillfällen önskar jag då att jag var mer kunnig, troligtvis hade jag löst det med egna start kablar och någon annan snäll person men nä i kväll var det skönt att slippa ta ansvar och bara ringa efter någon. Så nu är jag hemma genomfrysen och hängig, har fått i mig lite varm mat och ska gå till bibblan och hämta mina böcker som jag har fjärrlånat, har dock ingen större lust för det är kolsvart och fuktigt och kallt och nä sluta gnäll och gå nu, bay :)

Inga kommentarer: